فعالیت‌های کانون را به سمت بهبود کیفیت زندگی کودکان می‌بریم

معاون تولید و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری برنامه‌های هفته ملی کودک بر بهبود کیفیت زندگی کودکان تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست رسانه‌ای با حضور سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، مجتبی حاذق سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری و قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برگزار شد.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون در این نشست بیان کرد: امسال در کارگروهی متشکل از کانون و سایر سازمان‌ها با دغدغه ارتقای کیفی زندگی کودکان شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را انتخاب کرده و فعالیت‌هایمان را به سمت بهبود کیفیت زندگی کودکان می‌بریم. امسال برخلاف گذشته سعی می‌کنیم از فعالیت نمایشگاهی کم کرده و در تمامی مراکز به کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی کرده و فعالیت‌هایی که تدارک دیده‌ شده را عملی کنیم.

فعالیت‌های کانون را به سمت بهبود کیفیت زندگی کودکان می‌بریم

فلاح افزود: در تمام استان‌ها مراسمی برای آغاز و پایان هفته ملی کودک برگزار خواهد شد، نوع مراسم بسته به شرایط هر استان متفاوت است که ممکن است جشن و یا گردهمایی باشد، ما گردهمایی ۱۰هزار نفری را نیز در استانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون فرهنگی گفت: این تابستان کانون پس از درگیری ویروس کرونا با استقبال خیلی خوبی مواجه شد، در هفته ملی کودک نمایشگاهی با عنوان آثار اعضا و مربیان برگزار خواهد شد تا آثار کودکان و نوجوانان را ببینیم. ‌

وی افزود: هر سال ۱۶ مهر عضویت کانون در سراسر کشور رایگان بوده و بچه‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.kpf.ir اقدام به ثبت‌نام و یا تمدید عضویت کنند، هم‌زمان با شروع هفته ملی کودک کارگاه‌های یک هفته‌ای رایگان در مراکز آغاز می‌شوند. کتابخانه‌های سیار به کودکان حاشیه‌نشین و روستایی خدمت‌رسانی خواهند کرد، پیک امید برای کودکان در نظر گرفته خواهد شد، بر اساس طرح کانون‌مدرسه مدارس از مراکز کانون بازدید خواهند کرد، کاشت نهال از سوی کودکان را خواهیم داشت.

فلاح در ادامه یادآور شد: حضور در بیمارستان و ایجاد کارهای نمایشی، قصه‌گویی و... ازسوی مربیان انجام خواهد شد. با همکاری قوه‌قضائیه به کانون اصلاح و تربیت خواهیم رفت، تشکیل جلسه‌هایی با حضور مشاهیر و بزرگان کانون با کودکان، برگزاری نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان طی برنامه‌ای یک روزه با محوریت کانون پرورش فکری، دادن تریبون به کودکان و نوجوانان برای شنیدن نظرهایشان، کاروان‌های عروسکی بچه‌زرنگ، بخشِ دومِ ارسال ۳میلیون جلد کتاب به سراسر کشور، طراحی چهره شهدا، نشست با محوریت حقوق کودکان در جامعه و برنامه‌های کاربردی از دیگر برنامه‌های کانون در این هفته است.

فعالیت‌های کانون را به سمت بهبود کیفیت زندگی کودکان می‌بریم

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری با اشاره به استقبال زیاد مردم از پویانمایی «بچه زنگ» عنوان کرد: امیدوارم این اثر موجب رونق بیش‌تر حوزه انیمیشن شده و جریان خوبی را برای خانواده پویانمایی ایجاد کند. حدود ۱۰ سال است که ایران به عرصه پویانمایی بلند وارد شده و علاوه بر ایجاد فرصتی برای انتقال ایدئولوژی‌های مذهبی، مردم‌شناسی و فرهنگ متخصصان این حوزه خیلی زود مهارت زیادی را کسب کردند، به‌طوری که تولید انیمیشن در ایران به دلیل وجود نیروهای متخصص بسیار ارزان‌تر و هموارتر از سایر جهان است.

کریمی‌صارمی افزود: کانون با سه انیمیشن و یک اثر سینمایی با عنوان «در آغوش درخت» در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور دارد که در روز جهانی کودک اکران خواهد شد. همچنین تماشاخانه‌های سیار کانون در این هفت روز در مناطق حاشیه‌نشین به اکران آثار مختلف کانون خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =