هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود/ اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری  ادبی از سوی مراکز کانون استان

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی از برگزاری هفته ملی کودک با اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی وهنری از سوی مراکز کانون و با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز و با شعار محوری «کودکی بهتر، زندگی بهتر» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، حمیدی با بیان اینکه روز و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که همه ساله درکشورهای مختلف برگزارمی‌شود گفت: برنامه‌های این هفته به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان همزمان با سراسر کشور از ۱۵ الی ۲۱ مهرماه از سوی کانون پرورش فکری و با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی کودک برگزار می شود.

وی کودکان را  سرمایه ارزشمند هر جامعه دانست و ادامه داد: در این هفته، اقداماتی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس ویژه برنامه‌هایی از سوی کانون  پیش بینی شده است که از مهمترین آن می‌توان به دیدار اعضای موفق کودک و نوجوان استان با آیت الله عبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان، غبار روبی گلزار شهدای ۸ سال دفاع مقدس توسط مدیر کل، کارکنان و اعضای کانون در روز ۱۵ مهرماه، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز همزمان با ۱۶ مهر روز جهانی کودک، دیدار اعضای موفق کانون استان با ائمه‌ی جمعه و مسئولان ارشد استان، جشن روز جهانی کودک، اعزام کاروان پیک امید به مناطق کم برخوردار و اجرای طرح «یک دقیقه آقای مدیر» ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خوانش کتاب اعضای کانون با آقای مدیر اشاره کرد.

این مقام مسئول در حوزه کودک و نوجوان استان به انتشار بیانیه روز جهانی کودک نیز پرداخت و خاطر نشان کرد: در روز مهر ماه روز جهانی کودک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کودک و نوجوان پویانمایی سینمایی«بچه زرنگ » اکران و پس از آن بیانیه روز جهانی کودک قرائت خواهد شد.

حمیدی از برگزاری نشست‌های تخصصی در این هفته خبر داد و گفت: در این خصوص برگزاری نشست فعالان فرهنگی با محوریت ( حقوق کودکان در جامعه )، برگزاری نشست  ترویجی (نقش استرس و نگرانی در زندگی اجتماعی کودکان و نوجوانان)، برگزاری کارگاه آموزش قصه گویی ویژه اعضای نوجوان، نشست تخصصی تربیت فرزند و سبک زندگی قرآنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت معرفی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به کودکان و خانواده‌ها  پیش‌بینی شده است.

مدیر کل کانون استان از بازدید دانش آموزان از مراکز کانون استان، اکران نمایش «لنگه بی لنگه» در طول هفته ملی کودک در مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند، دیدار با کودکان کار، بدسرپرست، بی سرپرست و اهدای بسته‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه دست سازه های اعضا، دیدار با کودکان بستری در بیمارستان‌ها و بزرگ‌داشت روز حافظ در سطح مراکز کانون را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

حمیدی به برگزاری ویژه برنامه‌هایی از سوی سایر دستگاه‌های متولی کودک در این هفته نیز اشاره کرد و تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف معرفی نهادهای مرتبط با حوزه کودک و آشنایی با ظرفیت‌های آنان نیز برگزار خواهد شد.

حمیدی خبرهای خوشی برای کودکان شهرستان‌های قاین و زیرکوه نیز داشت و گفت: در این هفته اتاق بازی و سرگرمی در مرکز فرهنگی هنری قاین و سالن مطالعه  در کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه واقع در شهر آبیز افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد در آغازین روز این هفته که مصادف با روز روستا و عشایر است مراکز سیار کانون در روستاهای تحت پوشش ویژه برنامه خواهند داشت.

این گزارش می افزاید: بر اساس روز شمار این هفته، ۱۵مهر: روز کودک، صلح، امنیت، محیط زیست، ۱۶ مهر:کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر:کودک،مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر: کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر: کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر: کودک، گذشته، حال، آینده و ۲۱ مهرماه کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =