برگزاری نشست آموزشی «مادران اندیشمند، فرزندان دانشمند»

نشست آموزشی «مادران اندیشمند، فرزندان دانشمند» همزمان با هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی ویژه والدین اعضا با هدف بررسی نیازهای کودک امروز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در آغازین روز از هفته ملی کودک نشست آموزشی با عنوان «مادران اندیشمند، فرزندان دانشمند» در محل اداره کل کانون پرورش فکری به صورت مجازی با حضور والدین اعضا، کارشناسان، مربیان و مسئولین مراکز استان برگزار شد.

برگزاری نشست آموزشی «مادران اندیشمند، فرزندان دانشمند»

لیا عرفانی محقق، پژوهشگر و نویسنده حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی با اشاره به عصر اطلاعات گفت: ابزار قدرت در عصر حاضر اطلاعات است و به عنوان یک شهروند باید در زمینه ملزومات و ویژگی‌های مورد نیاز در این عصر  آگاه و روزآمد باشید. چهار مهارت تفکر انتقادی، تفکر خلاق، ارتباط، مشارکت جزء اساسی‌ترین مهارت‌های ضروری در عصر حاضر است که باید بدان مجهز شد.

عرفانی با اشاره به لزوم روزآمدی والدین در این عصر گفت: شما به عنوان والدین نسل آلفا (Z۲) برای ارتباط بهتر و موثرتر با فرزندانتان باید از خصوصیات، ویژگی‌ها و نیازهای آنها مطلع باشید. یکی از مهمترین اقدامات در راستای آگاهی صحیح از نیازهای نسل آلفا برقراری ارتباط همدلانه و با کیفیت با این نسل است. آنچه در این ارتباط حائز اهمیت است اشراف و آگاهی والدین از فناوری‌ها، تکنولوژی‌ها و بخصوص رسانه‌ به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر زندگی نسل آلفاست.

پایان‌بخش نشست امروز پرسش و پاسخ در خصوص دغدغه‌های والدین برای فرزندان بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =