شور و شوق وصف‌نشدنی کودکان گرگانی در جشن بزرگ روز جهانی کودک/ عمو فیتیله‌ای‌ها، گل کاشتند

جشن بزرگ روز جهانی کودک در نخستین روز از هفته ملی کودک، با حضور بیش از ۴هزار کودک، نوجوان و خانواده‌های گرگانی در ورزشگاه آزادی این شهرستان، با حضور عمو فیتیله‌ای‌ها برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌المل کانون، در نخستین روز از هفته ملی کودک ورزشگاه آزادی شهر گرگان میزبان گروه عمو فیتیله‌ای‌ها و حضور بیش از ۴هزار کودک، نوجوان و خانواده‌های گرگانی بود.

در این ویژه‌برنامه که به‌صورت زنده از شبکه سیمای گلستان پخش شد، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی برای حاضران اجرا شد.

در ابتدای برنامه پس از خوانش کلامی چند از آیه‌های قرآن مجید، گروه مارش تیپ ۲۳۰ لشگر پیاده ارتش در گرگان به اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

شور و شوق وصف‌نشدنی کودکان گرگانی در جشن بزرگ روز جهانی کودک/ عمو فیتیله‌ای‌ها، گل کاشتند

پیگیر حقوق کودکان هستیم

در ادامه سرپرست کانون پرورش فکری گلستان، فرارسیدن هفته ملی کودک را به آنان و تمامی بچه‌های استان تبریک گفت.

الهه غیناقی توجه به حقوق کودکان را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما مسئول پی‌گیری مطالبه‌ها و حقوق کودکان هستیم، بنابراین با طراحی و انجام برنامه‌های مفید و موثر برای توسعه زیرساخت‌ها و احقاق حقوق کودکان اقدام می‌کنیم.

وی تربیت کودک در تراز انقلاب اسلامی را یکی از اهداف برنامه‌های کانون پرورش فکری دانست و اظهار داشت: سنگ بنای شخصیتی انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، بر همین اساس باید تربیت او بر پایه‌های قوی و محکم، استوار باشد که این موضوع در فعالیت‌های کانون وجود دارد.

غیناقی در پایان صحبت‌های خود ضمن تشکر از دستگاه‌های مشارکت کننده در برگزاری این برنامه، از خانواده‌های حاضر در این برنامه خواست که با عضویت فرزندان خود در مراکز فرهنگی هنری کانون به ساخت آینده‌ای درخشان برای آنها کمک کنند.

شور و شوق وصف‌نشدنی کودکان گرگانی در جشن بزرگ روز جهانی کودک/ عمو فیتیله‌ای‌ها، گل کاشتند

حضور عموهای فیتیله‌ای

در ادامه این برنامه گروه سرود ۳۱۳ نفره مهریاران گرگان به اجرای سرود «من مسلمانم» پرداختند که با استقبال و همخوانی مردم همراه شد.

سپس بیانیه هفته ملی کودک از سوی فرزند شهید مدافع حرم، افشین ذورقی برای حاضران خوانده شد و همچنین دختر شهید محمدرضا شیبانی‌مجد نیز متنی را در باره این شهدای گرانقدر خوانش کرد.

و اما در پایان نوبت به حضور شخصیت‌های محبوب کودکان و نوجوانان؛ عموهای فیتیله‌ای روی صحنه رسید. عموهای فیتیله‌ای با گروه دو نفره محمد گلی و علی فروتن‌ به اجرای نمایش و شعرخوانی برای کودکان پرداختند که با شور و شوق وصف نشدنی برای بچه‌ها و خانواده‌ها همراه بود.

آنها در ابتدا ضمن تبریک هفته ملی کودک، از اینکه در نخستین روز این هفته در شهر گرگان حضور یافته‌اند، ابراز خوشحالی کردند و سپس با همراهی بچه‌ها و پخش موسیقی به اجرای نمایش پرداختند؛ اجرای عمو فیتیله‌ای‌ها نیز با بیان نکته‌های آموزشی همراه بود و آن‌ها این نکاته‌ها را در قالب نمایش‌های بامزه برای بچه‌ها بیان کردند.

قدردانی از فرزندان شهدای مدافع حرم، سلامت، امنیت و جانباز پایان بخش برنامه‌های محتوایی این روز بود.

اجرای نورافشانی برای حاضران نیز پایان‌بخش برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

جشن بزرگ روز جهانی کودک به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی این استان روز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در ورزشگاه آزادی گرگان برگزار شد.

شادی و نشاط به کودکان سرطانی

عموهای فیتیله‌ای‌ همچنین به همراه سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان با حضور در یک مرکز درمان کودکان سرطانی با برگزاری برنامه‌ای ویژه، شادی و نشاط هفته ملی کودک را با کودکان بیمار سرطانی سهیم شدند.

ویژه برنامه‌های هفته‌ ملی کودک از روز ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون استان گلستان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =