خدمت به نسل پاک کودک و نوجوان، فرصتی بی بدیل و موهبتی الهی است

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برضرورت آشنا سازی کودکان با حقوق اجتماعی خود و دیگران تاکید داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، روح الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در هفته ملی کودک، روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در سفر یک روزه به استان مرکزی، ضمن بازدید از مراکز فرهنگی و هنری شهرهای فرمهین، تلخاب ، مراکز شماره یک و هشت اراک و مرکز علوم و نجوم کانون استان؛ در جشن هزار نفری کودکان شهر فرمهین و آیین افتتاح اولین سرای شادی و نشاط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با حضور استاندار، فرماندار، امام جمعه، شهردار فرمهین و همچنین فرزندان شهید مدافع وطن (علی بیژنی زیبا) برگزار شد، شرکت کرد. وی در ادامه پس از عیادت از کودکان بیمارستان امیر کبیر اراک، در جمع همکارن اداره کل استان حضور یافت.

خدمت به نسل پاک کودک و نوجوان، فرصتی بی بدیل و موهبتی الهی است.

ایشان در این نشست صمیمی با همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون استان برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مدیر عامل محترم و تبریک هفته ملی کودک، به نقش تربیتی مربیان کانون برای نسل آینده ساز اشاره کرد و گفت: خدمت به نسل پاک کودک و نوجوان، فرصتی بی بدیل و موهبتی الهی است که بابت آن باید همواره شاکر باشیم. کودکان داری روح ظریف و منعطفی هستند که شما می توانید آن را در مسیر تعالی و آینده سازی، نقش بدهید، به ویژه این که باید متناسب با ادبیات و فهم کودکان نسبت به آشنایی آنان با حقوق عمومی خود و حقوق اجتماعی دیگران، گفتمان سازی و کار شود.

وی در ادامه یادآور شد: هرچند که روزی به نام کودکان در تقویم جهانی وجود دارد، اما کشورهای مدعی و به ظاهر متمدن، بجز استفاده ابزاری از این شعارها، در عمل نسبت به حقوق کودکان چندان اعتنایی ندارند.

مدیر دفتر مرکزی حراست، مصادیق کار عمیق و ماندگار را بر شمرد و گفت: کارهای بی برنامه، دفعی و بدون هدف گذاری، غالباً کم اثر و هزینه ساز است لذا برنامه محوری، محصول گرایی، تعیین هدف و پایش آن، از جمله مبانی مطلوب برای انجام امور اثربخش به شمار می آید.

عباسی‌نژاد با اشاره به تبیین نگاه اقناعی و اصلاحی حراست خاطر نشان کرد ؛ نقطه ثقل و کانون توجه و تمرکز همه همکاران حراست در کانون کشور در عرصه خدمت جهادی؛ نظارت، مراقبت و پیشگیری از بروز احتمالی زمینه ­ها و حواشی مسئله ساز است.

وی در پایان این نشست ضمن طرح ایده­ی "حامی همیار" گفت: نظارت ما در چارچوب قانون و اخلاق و در راستای صیانت است و برای حمایت از تفکر خلاق و انگیزه های سرمایه انسانی است و تلاش خواهیم کرد که با نگاه فرهنگی، خادمانه و کرامت‌مدار به حفظ آرامش همه جانبه و پایدار خانواده کانون کمک کنیم، ضمن این که انتظار داریم شما نیز همیار ما در این مسیر مهم باشید.

ضرورت ارتقاء کیفیت محتوای و سلامت فضای آموزشی کانون زبان

بخش پایانی سفر عباسی‌نژاد حضور در کانون زبان استان مرکزی بود، وی از کانون زبان به عنوان بخشی از کانون پرورش فکری و مجموعه‌ای معتبر و معتمد در سراسر کشور نام برد و اظهار داشت؛ باید ضمن ارتقاء کیفیت محتوای و سلامت فضای آموزشی، باور مثبت خانواده‌ها را به عنوان سرمایه اجتماعی، حفظ و تثبیت کنند.

ایشان در یکی از کلاس های زبان آموزان دختران بزرگسال حاضر شد و با مدرس و زبان آموزان این کلاس در خصوص جایگاه دانش و فرهنگ و عفاف و حجاب گفت و گو کرد و به برخی الزامات و بایسته ها تاکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =