توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی با مشارکت جامعه دانشگاهی در سمنان/ پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان قابلیت میزبانی جشنواره قصه‌گویی را دارد

مسئول دبیرخانه جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری سمنان در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری، ضمن تأکید بر توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌، خواستار همکاری مشترک جامعه دانشگاهی در فرآیند اجرایی این جشنواره شد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل کانون استان سمنان، سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و مسئول دبیرخانه جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی به‌همراه شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از ظهر شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ هم‌زمان با آغازین‌روز از هفته‌ی ملی کودک با داود مداح رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دیدار و درخصوص شیوه‌نامه‌ی اجرایی جشنواره و مشارکت نهادهای هم‌سو به‌ویژه مخاطبان دانشگاهی و... گفت‌وگو کرد.

توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی با مشارکت جامعه دانشگاهی در سمنان/ پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان قابلیت میزبانی جشنواره قصه‌گویی را دارد

پارسا در این دیدار ضمن تأکید بر توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و بیان اهمیت فراگیری فن و هنر قصه‌گویی و تولیت و تصدی کانون بر قصه‌، به  ارائه‌ی گزارش کوتاهی از اقدامات صورت‌گرفته در استان ازجمله تشکیل و راه‌اندازی انجمن قصه، برگزاری نشست‌های آموزشی‌تخصصی، برگزاری جشنواره‌ استانی، ملی و بین‌المللی قصه‌گویی، پیشینه‌ی تاریخی و قدمت اصالت و اهمیت جشنواره و... پرداخت.

وی در ادامه با بیان این‌که قصه‌گویی قابلیت گسترش به تمام جامعه را داشته و علاوه بر مربیان، استادان، معلمان و والدین با این فن و هنر به‌راحتی می‌توانند با مخاطب و فرزندان خود ارتباط برقرار کنند، افزود: در قصه‌گویی به دلیل جنبه‌ی سرگرمی‌داشتن و لذت‌بخش بودن، مهم‌ترین آموزش‌های غیر مستقیم شکل می‌گیرد.

دامغانیان نیز در  این دیدار ضمن قدردانی از همکاری مداح در برگزاری دوره‌ها و نشست‌های علمی‌آموزشی با ارائه‌ی پوستر جشنواره قصه‌گویی درخصوص بخش علمی و چگونگی ارسال آثار، تعامل با استادان و دانشجویان و ترغیب آن‌ها برای شرکت در جشنواره، تهیه مقاله یا کتاب با موضوعات مرتبط قصه‌گویی و...، مطالبی بیان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و اعلام آمادگی برای مشارکت در برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: با فعالیت‌های کانون پرورش فکری به‌واسطه‌ی آموزش‌های غیر مستقیم و هدفمند و مشارکت در سال‌های گذشته درخصوص تأمین مدرسان برای برخی دوره‌ها، آشنا هستم و مایه افتخار جامعه دانشگاهی است با نهادی که هم‌سو با واحدهای علمی بوده و بسیار شایسته عمل می‌کند همکاری داشته باشد.

توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی با مشارکت جامعه دانشگاهی در سمنان/ پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان قابلیت میزبانی جشنواره قصه‌گویی را دارد

وی در ادامه‌ی سخنانش، هدفمندی، معنی‌گرایی و ترکیب طرح را در پوستر جشنواره بیست‌وپنجم قصه‌گویی، خلاقانه دانست و گفت: با توجه به میزبانی استان یزد، رنگ کویر برای پس‌زمینه پوستر، لحاظ شده است.

مداح در پایان سخنانش تصریح کرد: امید است بیست‌وششمین جشنواره قصه‌گویی با مشارکت پارک علم و فناوری در سمنان برگزار شود؛ چراکه پارک علم و فناوری با ظرفیت بسیار بالا و مناسب در زمینه‌ی خدمات رفاهی و آموزشی و...، قابلیت برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌های تخصصی و میزبانی در سطح ملی را دارد.

گفتنی است، مقرر شد نشست بعدی با حضور مدیرکل کانون استان در محل کانون یا پارک علم و فناوری، برگزار و درخصوص چگونگی مشارکت در اجرای جشنواره و...، گفت‌وگو و تصمیم‌سازی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =