تشریح مرحله‌ی استانی جشنواره بین الملی قصه‌گویی در خراسان جنوبی در برنامه صبحانه‌ی سیمای خاوران

صبح امروز ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ وهمزمان با آغاز مرحله‌ی استانی جشنوارهی بین المللی قصه گویی در خراسان جنوبی، «فاطمه آدینی» کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان با هدف تشریح این بخش از جشنواره میهمان برنامه زنده صبحانه شبکه خاوران شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، صبح امروز ۱۶ آبان ماه جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی در مرحله‌ی استانی فعالیت خود را با رقابت ۳۴ قصه گو در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند آغاز کرد.

بر همین اساس «فاطمه آدینی» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری کانون استان، با هدف معرفی و تشریح بخش‌های مختلف این جشنواره میهمان برنامه‌ی زنده‌ی صبحانه‌ی سیمای خاوران بود.

وی در معرفی جشنواره‌ی قصه گویی کانون گفت:  این دوره از جشنواره با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی در بخش‌های «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه‌ای» با شعار «با قصه لبخند بسازیم »برگزار می‌شود.

آدینی اضافه کرد: در این مرحله  جایزه ویژه جشنواره برای قصه‌ی لبخند، قصه گویی درباره غزه با موضوع حمایت از کودکان مظلوم فلسطین، قصه گویی درباره سردار سلیمانی و نیروی انتظامی با موضوعات : قصه های نظم و امنیت، قصه های اجتماعی شامل آسیب های فضای مجازی و مواد مخدر و سرقت و همچنین فرهنگ و ترافیک به این رویداد افزوده شده است، که جدای از سایر بخش‌های جشنواره به صورت استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل اجرایی این جشنواره گفت: مرحله‌ی کتابخانه‌ای از ۷ تا ۱۱ آبان ماه در سطح مراکز کانون استان برگزار شد و پس از آن ۳۴ قصه گو جهت حضور در مرحله استانی انتخاب شدند.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری و ادبی کانون استان با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره از استان خراسان جنوبی آغاز شده است و در این  مرحله طی روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان ماه این ۳۴ قصه گو قصه هایشان را در گوش شهر روایت خواهند کرد.

آدینی در خصوص مرحله‌ی پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» نیز گفت: این مرحله از جشنواره هفته آخر آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =