بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان طی سفریک روزه به شهرستان املش و بخش چابکسر شهرستان رودسر، به پیگیری روند اجرای طرح‌های عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی در شرق استان پرداخت.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مدیرکل کانون استان گیلان طی این سفر یک روزه که به‌منظور نیازسنجی و آگاهی افزون‌تر از روند اجرای فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی صورت‌گرفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۲ به شهرستان املش و بخش چابکسر شهرستان رودسر سفرکرد.

بررسی فرآیند تکمیل مرکز در حال احداث کانون چابکسر شهرستان رودسر

بررسی روند تکمیل مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش چابکسر شهرستان رودسر، نقطه آغاز سفر مدیرکل کانون گیلان به‌شمارمی‌رفت و وی با حضور در محل احداث ساختمان این کانون در چابکسر، از سیر آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی آگاه‌شد.

سیدجلیل میرعظیمی در این بازدید که با همراهی علی‌قوتی، کارشناس نظارت بر طرح‌های عمرانی کانون استان صورت‌گرفت، در گفت‌وگو با کارشناس ناظر اداره‌کل راه و شهرسازی استان، از لزوم تغییر در جانمایی داخلی این مجموعه و فراهم‌سازی شرایط بهره‌گیری تمامی مخاطبان از فعالیت‌های کانون سخن‌گفت.

او نصب بالابر و ایجاد رمپ را از ضرورت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون اعلام‌کرد و با بیان‌این که بهره‌مندسازی تمامی کودکان و نوجوانان، به‌ویژه مخاطبان با نیازهای ویژه از اولویت‌های کانون پرورش فکری است، بر لزوم سرعت‌بخشیدن به اجرای این طرح عمرانی از سوی راه و شهرسازی استان  تاکیدکرد.

بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

نشست مدیرکل کانون گیلان با امام جمعه چابکسر

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان درادامه این سفر شهرستانی، نشستی با حجّت‌الاسلام قاسم ابراهیمی، امام جمعه بخش چابکسر شهرستان رودسر داشت.

میرعظیمی در این نشست که به‌منظور ارایه گزاش از روند تکمیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چابکسر و در جهت افزایش تعامل با امامان جمعه و جماعت استان صورت‌پذیرفت، به ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های این مجموعه در مسیر خدمات‌رسانی حداکثری به مخاطبان پرداخت.

وی هم‌چنین،  به رایزنی‌های صورت‌گرفته با نماینده‌عالی دولت در رودسر اشاره و تلاش برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی هنری ثابت و کتاب‌خانه‌های سیار کانون در سطح شهرستان را از اولویت‌ها دانست.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌زمینه، به فعالیت‌های اثربخش مراکز فرهنگی‌هنری کانون رودسر و زیاز پرداخت و از ضرورت فرصت‌سازی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بخش‌های چابکسر و کلاچای این شهرستان و بهره مندسازی آنان از  فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن‌به‌میان‌آورد.

این مسئول فرهنگی به رسالت‌های کانون در ارایه خوراک فکری مناسب به مخاطبان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده‌سازان و همراهی با نظام آموزشی کشور در تربیت نسلی باورمند و توان‌مند نیز اشاره‌داشت و از نگاه فرهنگی و حمایت مسئولان، به ویژه امام جمعه بخش چابکسر برای افزای گستره خدمات‌رسانی این مجموعه فرهنگی قدردانی‌کرد.

مدیر کل کانون گیلان بر ضرورت نقش‌آفرینی مردان میدان عرصه فرهنگ نیز صحبت‌کرد و با بیان‌اینکه پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی نیازمند حمایت‌های کلامی و عملی است، افزود: خوشبختانه شاهد حرکت‌های اثربخش مسئولان در این زمینه هستیم.

او درهمین‌حال، همراهی خیرین برای تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون را دارای اهمیت خواند و بر ضرورت مشارکت هرچه‌بیش‌تر آنان در این عمل پسندیده تاکیدکرد.

بخش پایانی صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی به تشریح روند تکمیل ساختمان در حال احداث کانون چابکسر اختصاص‌داشت و وی با خاطرنشان کردن منابع مالی اختصاص ‌یافته به این پروژه و تلاش‌های راه و شهرسازی برای پیش‌برد این طرح فرهنگی گفت: خوشبختانه پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله، تسریع در امر پیشرفت فیزیکی این طرح را شاهد هستیم.

امام جمعه بخش چابکسر شهرستان رودسر هم در این نشست با قدردانی از پیگیری‌های مدیر کل کانون استان گیلان درجهت سرعت‌بخشیدن به راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری چابکسر گفت:  این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری فرهنگی است.

حجّت‌الاسلام قاسم ابراهیمی در ادامه، به جایگاه این بخش در همسایگی استان مازندران و گردش‌گرپذیری آن اشاره و با خاطرنشان‌کردن فقدان زیرساخت‌های فرهنگی مناسب و خدمات‌رسانی متناسب با نیازهای نسل کودک ونوجوان اظهارکرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری می‌تواند به توان‌مندی آینده‌سازان کمک‌کند.

وی برهمین اساس نیز بر لزوم همراهی مسئولان استانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بنیاد علوی و ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) برای تکمیل ساختمان درحال احداث کانون چابکسر تاکیدکرد و افزود: لازم‌است برای همراه‌سازی هرچه بیش‌تر متولیان این عرصه، ضمن رایزنی با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، از ظرفیت‌های رسانه‌ای  به بهترین شکل‌ممکن استفاده شود.

او هم‌چنین، تاکیدی دوباره بر ضرورت برطرف‌سازی خلاهای فرهنگی موجود در چابکسر و ظرفیت‌های گسترده این بخش داشت و ابرازامیدواری ‌کرد تا در سایه پیگیری‌های مسئولان کانون و تلاش مضاعف دست‌اندرکاران استان و مجریان احداث این طرح فرهنگی، زمینه‌های مناسب برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان چابکسری فراهم‌شود.

بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

برگزاری نشست فرهنگی در کانون املش

مدیر کل کانون استان گیلان در این میان سفری به املش داشت و ضمن بررسی طرح محوطه‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان، در نشست فرهنگی با حضور همکاران این مرکز فرهنگی هنری شرکت‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی طی این نشست که با هدف نیازسنجی و آگاهی از روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی این مجموعه صورت‌گرفت، بیش‌ازپیش با خواسته‌های همکاران درجهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان آگاه‌شد.

او دراین میان از ضرورت تعامل و هم‌گرایی با دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ صحبت‌کرد و افزایش گسترده فعالیت‌ها و ارایه خدمات فرهنگی به طیف گسترده‌تر مخاطبان را خواستارشد.

میرعظیمی در پایان به ارایه راهکارهایی در جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی مرکز پرداخت و بر لزوم فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت حداکثری علاقه‌مندان در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و اجرای موثر طرح‌کانون‌مدرسه تاکیدکرد.

بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های عمرانی در شرق گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =