مرحله‌ی استانی جشنواره بین المللی قصه گویی کانون در استان خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با بررسی و اعلام نظر داوران مرحله ی استانی جشنواره بین المللی قصه گویی کانون در استان خراسان جنوبی ۱۹ قصه گوی برگزیده ی این رویداد معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خود را از استان خراسان جنوبی آغاز کرد و قصه‌گویان شرکت‌کننده در این جشنواره روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ آبان امسال به رقابت با هم پرداختند و امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی این جشنواره  از ۱۹ برگزیده بخش‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

بر همین اساس در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها «مریم رضازاده» با قصه تاج پادشاهی به عنوان برگزیده شد و در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن و کلاسیک «نازنین زهرا آیرم» با قصه پیر زن و لولوی آبی، «دیانا رسولی آبیز» با قصه درخت جوز و «سوگند جلالی» با قصه آقای هزاپا و کفاش به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن  و کلاسیک، «ملیحه حقیقی» با قصه‌ی گنجشک کوچولوی ترسو، «بتول فیرویزی» با قصه‌ی دو قلو نه سه قلو و «حسین شهامی» با قصه اون کیه پشت صخره به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در قصه گویی آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران، «بهاره اسماعیلی» با روایت رزم رستم و اشکبوس اول شد، «محمد متین عباسی» با هنرنمایی شکار کماندار تورانی مقام دوم و در نهایت «یسنا صادق» با روایت گرد آفرید و سهراب سوم شد و در گروه سنی زنان و مردان این بخش، با رای داوران، «آرام ابراهیمی» با قصه رزم رستم و اشکبوس رتبه ی اول را از آن خود کرد و فاطمه زهرا اصفهانی با قصه رزم سهراب و گردآفرید به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد.

بخش زبان اشاره نیز یک برگزیده و یک شایسته تقدیر داشت و بر همین اساس «مهدیه پارسی زاده» با قصه‌ی زنبور کجا کجا و «مریم براتی» با قصه ببین و نپرس به ترتیب این عناوین را ازآن خود کردند.

در بخش‌های ویژه این جشنواره و در بخش شهید سلیمانی«نازنین زهرا جهانگیر» با قصه سردار دل‌ها، در بخش لبخند«محمود رزوینی» با قصه‌ی بیمار خوش اشتها، در بخش کودکان مظلوم غزه«کاظم افضلی» با قصه‌ی گوش‌هایی برای شنیدن به عنوان برگزیده و  در بخش نیروی انتظامی «زهرا پردل» با قصه غریبه کشاورز، به عنوان برگزیده و نیره پاسبان اول با قصه‌ی آی نمکی آی نمکی شایسته تقدیر شد.

گفتنی است هیات داوران این جشنوراه را «فردین مقدوری»، مجری، قصه گو و فعال حوزه قصه گویی در سیمای استان، «سمیه اصحاب صحف» از استان یزد و برگزیده‌ی سه دوره جشنواره،«مهتاب سارونی» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری کانون استان سیستان و بلوچستان، مدرس قصه گویی و هنرهای نمایشی و داور استانی چند دوره جشنواره و «زهرا صیفی» مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری قاین، قصه گو و داور استانی چند دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =