آغاز رقابت قصه گویان البرزی در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی

رقابت قصه گویان راه یافته به  مرحله استانی  بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در  استان البرز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ۴۸ نفر قصه‌گویان منتخب مرحله کتابخانه ای که موفق شدند در پایش اولیه قصه ها امتیاز لازم را کسب کنند، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱  آبان  ۱۴۰۲ در این استان  به رقابت  می‌پردازند.

بر اساس این خبر، این قصه گویان از بین حدود ۲۰۰ نفر قصه گوی ثبت نامی در بخش های مختلف جشنواره در این مرحله حضور یافته اند که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش  مادربزرگ پدر بزرگ‌ها ، ۱۴ نفر بزرگسال غیر کانونی، ۷ نفر بزرگسال کانونی و ۱۳ نفر در بخش نوجوان ۱۲ سال به بالا در این جشنواره حضور دارند.

لازم به توضیح است بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش های مدرن و کلاسیک (قصه های قرآنی ، مذهبی، آزاد، لبخند، سردار سلیمانی، کارآفرینی، غزه)، بخش آیینی‌سنتی، بخش زبان اشاره، بین الملل و قصه های نود ثانیه ای برگزار می شود .

از قصه گویان البرزی ۳ نفر در بخش زبان اشاره ۳ نفر آیینی سنتی، ۲ نفر قصه های کار آفرینان و ۳ نفر در بخش های ویژه  شرکت کرده اند.

گفتنی است در بخش مادربزرگ پدربزرگ‌ها قصه گویان برگزیده در سطح استان تجلیل خواهند شد و برگزیدگان دیگر  بخش‌ها به مرحله ی کشوری راه یافته و با قصه گویانی از سراسر ایران رقابت خواهند کرد.

 شایان ذکر است زمان اجرای قصه گویان بخش ملی در قسمت مدرن و کلاسیک و زبان اشاره ، ۵ تا ۱۲ دقیقه  و بخش آیینی سنتی ۸ تا ۱۵ دقیقه است.

داوری این جشنواره در استان های مختلف  را داوران مشخص شده از طرف دبیرخانه ی جشنواره بین المللی قصه گویی بر عهده خواهند داشت که در استان البرز مهتاب شهیدی، مربی مسوول مرکز شماره ۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی که قریب بیست و سه سال در حوزه قصه و قصه گویی سابقه داشته و مدرس و داور، قصه گوی برگزیده بخش های مختلف جشنواره های پیشین  و قصه گوی شبکه های مختلف سیما است به همراه مریم فلاحی نرمی مدرس قصه گویی و فن بیان و قصه گوی برگزیده مازندرانی در بخش های مختلف جشنواره در سنوات گذشته و  فرانک فروزانفر، کارشناس مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز  و از قصه گویان برتر کشوری استان ، مدرس دانشگاه  و  پژوهشگر و مولف  بر عهده دارند .

داوری بخش زبان اشاره را  نیز مرضیه آقا خانی از معلمان آموزش و پرورش استثنایی استان البرز  و عضو هیئت موسس انجمن ناشنوایان، گوینده‌ی اخبار ناشنوایان و مولف کتاب اشارات ناشنوایان بر عهده خواهد داشت .

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز رییس جشنواره استانی در این استان بوده و ربابه هاشمی، کارشناس فرهنگی و  قصه گوی برگزیده کشوری از استان مازندران از طرف دبیرخانه مرکزی به عنوان ناظر جشنواره تعیین شده است  ، نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز نیز مدیراجرایی و خدیجه میرزایی نماینده انجمن قصه گویی استان، رابط استان البرز در  مرحله‌ی استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی هستند که با همکاری سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام استان البرز و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای دیدن قصه ها می توانند در روزهای ۲۰ و ۲۱ از ساعت ۹ تا ۱۷ به سالن همایش های مرکز مجتمع آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز واقع در کرج، خیابان شهید صدوقی، انتهای خیابان شهید نامجو مراجعه و یا از طریق لینکhttps://shad.ir/kpf_alborz  به صورت مجازی جشنواره را دنبال کنند.

علاقه مندان به شرکت در بخش نود ثانیه ای نیز  تا پایان آبان ۱۴۰۲ مهلت دارند تا از طریق سایت جشنواره به نشانی kanoonfest.ir   ثبت نام و قصه ی خود را ارسال کنند.

لازم به ذکر است رویکرد جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است و این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم»  همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =