هر کس می تواند به اندازه ی خودش برای کشور مفید باشد/ نوجوانان در جشنواره حضور پیدا کنند

سمانه موسوی نوجوان شرکت کننده در بخش آیینی_ سنتی  جشنواره‌ی قصه‌گویی البرز که از سال ۱۳۹۸ تا کنون در جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی حضور یافته و توانسته رتبه‌های مختلفی را در سطح استان و منطقه کسب کند،  بر ضرورت شناسایی اسطوره‌ها و حضور نوجوانان در جشنواره، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این نوجوان در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کانون البرز گفت به قصه‌های آیینی_ سنتی مخصوصا قصه‌های شاهنامه  و دیگر قصه‌های اسطوره‌ای علاقه‌ی زیادی دارم و برای همین  علاقه‌مند به شرکت در بخش آیینی _ سنتی هستم و سعی کردم که همیشه از این دست قصه‌ها انتخاب و اجرا کنم.

موسوی افزود قصه‌ی "آرش کمانگیر" که از قصه‌هایی شبیه قصه‌های شاهنامه است از دیرباز مورد توجهم بود بنابراین این قصه را در منابع مختلف جستجو کرده و سعی کردم بازنویسی این اثر را دوباره انجام دهم و خوش‌حالم که پس از مدت‌ها تمرین توانستم این قصه را به خوبی اجرا کنم.

کدام قسمت قصه‌ات را بیشتر دوست داشتی؟

سمانه موسوی: ملاقات آرش با درخت و معدن و عقاب چرا که به نظر من این بخش قصه نشان می‌دهد که هر

عملی اثراتی دارد که شاید ما از آن بی خبر باشیم پس باید به اعمال خود توجه کنیم.

به نظر شما پیام اصلی قصه چیست؟

سمانه موسوی: آرش برای پرتاب تیر زحمت زیادی کشید و برای کشورش به قیمت جانش تلاش کرد پس  هر کس می‌تواند برای کشورش از هر طریقی مفید باشد .

توصیه‌ی شما به نوجوانان هم سن و سالتان چیست؟

نوجوانان حتما در جشنواره‌ی قصه‌گویی حضور پیدا کرده و قصه گوش کنند چرا که خود شنیدن قصه‌های خوب باعث خواهدشد تا آن‌ها به قصه و قصه‌گویی علاقه‌مند شوند و شاید بتوانند قصه گویی کنند و به خاطر گفتن قصه منابع زیادی را مطالعه کرده و تجربیات زیادی کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =