یکی از مشکلات جشنواره های درون سازمانی واستانی کمبود اعتبار وبودجه ی جاری است

حمید رضا گوهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و دبیر بیست و پنجمین جشنواره استانی استان کردستان است روز های نزدیک جشنواره است ومدام در تکاپو است از این اتاق به آن اتاق از این طبقه به آن طبقه در حال رفت و آمد است همه ی شرایط را زیر نظر می گیرد و تلاش می کند همه ی کارها به خوبی انجام شود و جشنواره ایی مقبول را برای همکاران اعضا وشرکت کنندگان در نظر بگیرد. به او پیشنهاد مصاحبه می دهم ولابه لای کارها به گفتگو می نشیند ،آنچه می خوانید حاصل این نشست است

 ۱_ارزیابی شما از بیست وپنجمین جشنواره ی قصه گویی چیست ؟ خوب تلاش می کنیم بیست وپنجمین جشنواره قصه گویی با تمام چالش ها از جمله رفتن ۱۳ نفر از مربیان قراردادی و کارشناسان به آموزش و پرورش، کمبود اعتبارات اما با حضور اعضای مشتاق و مربیانی که با جشن قصه گویی عجین شده اند امسال بهتر از سال قبل برگزار گردد، زیرا رونق جشنواره حضور اعضا حاضر در سالن و قصه گو های هنرمند است کما اینکه امسال تعداد اعضای قصه گوی راه یافته به جشنواره بیشتر از پارسال است و این یعنی اینکه مربیان ما در معرفی قصه گویی به اعضا وترغیب آنها به قصه گویی موفق بوده اند.

2-نظر شما در باره ی زمان برگزاری جشنواره چیست ؟ ای کاش می شد حشنواره های قصه گویی استانها در شب یلدا برگزار شود چرا که قصه ها و حکایات در آن روزها بیش از پیش فضای زیبا خواهد آفرید و با یک سنت دیرینه همصدا می شویم و فضای جشنواره عالی تر و بهتر خواهد شد واحتمال حضور عموم مردم در این زمان بیشتر خواهد بود و خود به خود جشنواره به شعار امسال که با قصه لبخند بسازیم نزدیک می شود.

 ۳_امسال داوران جشنواره ها از بین مربیان با تجربه قصه گویی انتخاب شده اند ضمن احترام به این انتخاب نظر خود رادر این باره بفرمائید ؟ سالهای قبل داورانی خارج از بدنه کانون همکاران وشرکت کنندگان در جشنواره را قضاوت وداوری می کردند آیا این روال کمکی به جشنواره های قصه گویی کرد ؟ چه از حیث حضورشان به معنی تحمیل نظریه های شخصی خود در انتخابها ، چه از نظر دربر گیری فضای فرهنگی بیشتر وباز تابات قصه گویی در خارج از چهار چوب وجهان معنای کانون پرورش فکری در محافل فرهنگی وهنری مربیان قطعا تجربیات خوبی دارند، اما جای خالی مربیان خوب قصه گو حس خواهد شد، من معتقدم داوران باید از اساتید خوب دانشگاه و هنرمندان برجسته انتخاب شوند تا قصه گوهایی که سالهای قبل نیز در مراحل مختلف جشنواره مقام آورده اند در جشنواره حضور فعال داشته باشند وهمچنان در گود قصه ایی ودرکنار بچه ها واعضا حضور فعال ودوباره داشته باشند تا اعضا همچنان از قصه گویی هایشان لذت ببرند.

 ۴_همچنانکه مستحضر هستید مکانهایی مثل آموزش وپرورش ، نهاد کتابخانه ها ، سازمان فرهنگی شهر داریها ، کانون مساجد ودیگر ارگانهای فرهنگی هم در حال انجام موازی کاری و برگزاری جشنواره های قصه گویی در سطح شهر و استان خود هستند نظر شما در این باره چیست ؟آیا می شود همه این مکانهای فرهنگی دست به دست هم بدهند و وباهم یک جشنواره ی با کیفیت تر برگزارکنند در حالیکه ما کانونیها معتقد هستیم برگزاری جشنواره ی قصه گویی توسط دیگر ارگانها کپی کار ی دست هزارم ازروی دست کانون ای کاش و باز هم کاش می شد یک جشنواره قصه گویی پربار با ظرفیت همه دستگاه ها و نهادها به میزبانی کانون برگزار می شد چرا که سطح کیفی جوایز و جشنواره پربارتر می شد، موازی کاری حذف می شد، بخش علمی بیش از پیش تقویت می شد، حتی می شد در روستاها هم برگزار نمود و کودکان روستایی هم از جشنواره ها لذت ببرند.

 ۵_ارزیابی شما از کمیت وکیفیت جشنواره ی بیست وپنجم در استان کردستان چیست ؟ یکی از مشکلات جشنواره های درون سازمانی واستانی کمبود اعتبارات جاری است چرا که می شد با تبلیغات وسیعتر وگسترده بیشتر مخاطب بیشتری و در حاشیه شهر ها و باکمک تسهیل گری ها ودهیاریها مخاطب بیشتری جذب نمود وکودکان ونوجوانان بیشتری از این جشنواره ها وفعالیت های فرهنگی بیشتر استفاده کنند و با این رخدادها جذب عضو در مراکز کانون بیشتر می شود و همزمان با افزایش مبلغ جوایز انگیزه بیشتری برای شرکت کنندگان در بخش مسابقه ایجاد نمود.

6- برای حضور گرمتر اعضا ومربیان در جشنواره چه پیشنهادی دارید؟ به نظرم هر مربی در طول سال باید با قصه های خوبی که دارد و اجرا می کند در مرکز خود اجرا نماید و شرایطی فراهم کند تا در اکثر بر نامه های کانون کما فی سابق مربیان توانمند و اعضای فعال و علاقه مند قصه گویی داشته باشند تا زمان جشنواره دغدغه ی انتخاب اثر نداشته باشند واز اثر های اجرا شده ی خود اثری را برای جشنواره انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =