برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استانی مرحله اول بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری در ۱۰ استان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری فعالیت خود را در روز ۱۶ آبان از استان خراسان جنوبی آغاز کرد و در دیگر استان‌ها تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

برهمین اساس مرحله اول از روز ۲۰ تا ۲۲ آبان در استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کرمانشاه برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان اردبیل

با پایان یافتن رقابت قصه‌گویان در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره از جشنواره معرفی شدند.

هیئت‌داوران مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل شامل عزیزه ریحانی، سارا وطن‌خواه و پریسا علیزاده اقدم با ارزیابی ۲۷ قصه اجرا شده در این مرحله از جشنواره، در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، با تقدیر از احمد پروستان، ظریفه رحیمی با قصه‌ «قاری ننه» را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

همچنین هیئت‌داوران در بخش مدرن کلاسیک و در گروه سنی دختران و پسران، محنا مصدق با قصه‌ «آلما»، سارا خدایی با قصه‌ «گل حسرتی» و زهرا ناصری با قصه‌ «نارگیله» را حائز رتبه اول تا سوم دانسته و در این بخش از الینا جاهد با قصه‌ «نقشه سنجابک» و ستایش فرجی با قصه‌ «آن، مان» تقدیر کردند.

در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن و کلاسیک نیز لیلا فرید با قصه‌ «کیم گوژلودی» (کی پر زوره) رتبه نخست را کسب کرد و لیلا نظمی با قصه‌ «خروس و کشاورز» و افسانه سادات مزین با قصه‌ «چوم چوم» در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین در این بخش یحیی یوسفی اصل برای قصه‌ «سنجاب کوچولو» و اسلام حسن‌زاده با قصه‌ «پاداش دعای مادر» مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین خداوردی خسروی، با قصه‌ «بهرام گور» در بخش زنان و مردان قصه‌های آیینی و سنتی و آیناز فتحی الماس با قصه‌ «نگاه» در بخش سردار سلیمانی برگزیده این مرحله از جشنواره معرفی شدند.

بر اساس آرای داوران، در بخش قصه‌های نیروی انتظامی هم سعیده نیک صفت با قصه‌ «پییج ننه‌بزی» به عنوان برگزیده معرفی‌ شد و اکرم مداح با قصه‌ «بهترین هدیه» و احسان رضاییان با قصه‌ «فرار از ترافیک» به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

و در نهایت در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه نیز رقیه دشتی با قصه‌ «ریحانه و گلین بالا» برگزیده جشنواره شد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان البرز

پس از رقابت ۴۸ نفر از قصه‌گویان شرکت کننده از استان البرز در بخش ملی که از بین حدود ۲۰۰ نفر قصه‌گویان بخش کتابخانه‌ای انتخاب شده بود در یک رقابت صحنه‌ای برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

بر اساس این خبر هیئت داوران این جشنواره متشکل از مهتاب شهیدی، مریم فلاحی نرمی و فرانک فروزانفر در آیینی پس از قرائت بیانیه‌ی خود توسط مهتاب شهیدی آثار برگزیده و تقدیر شده بخش‌‎های مختلف را به شرح ذیل اعلام کردند.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، انتخاب قصه‌گویان در سطح استانی بود و لوح تقدیر و جایزه نقدی قصه‌گوی منتخب، به پروانه موسی‌پور با قصه «آقای وداع» رسید.

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از فاطمه موسوی با قصه «سکه طلا» و بهناز جویبار با قصه «پیراهن بی بی نازنین» به عنوان  شایسته تقدیر تجلیل کرد.

در بخش قصه‌گویان نوجوان رها باقری مطلق با قصه «موش مزاحم» رتبه اول را کسب کرد، رتبه دوم جشنواره به سوگل باقری با قصه «کشاورز و خروس» رسید و مهدیه رهنورد با قصه «ببری که موش شد» رتبه سوم شد.

هیئت داوران جشنواره در این بخش آرمیتا فاضلی با قصه «همنشین دلنشین» را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کرد.

در بخش آیینی سنتی بنا به تشخیص هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان حایز کسب رتبه اول و دوم نشدند و سارینا حیدری با قصه «گردآفرید» و سمانه موسوی با قصه «آرش کمانگیر» رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش ملی بزرگسالان نیز زهره باقری اجرا کننده‌ی قصه‌ی «طوطی و بقال» جایزه نقدی و لوح تقدیر رتبه‌ی اول جشنواره را از آن خود کرد، سپیده اخلاقی با قصه «سفر غریب» به عنوان نفر دوم معرفی شد و مهسا کلانتری با قصه «خانم کوچیک» رتبه سوم را به دست آورد.

همچنین در این بخش فرزانه بدرپور برای اجرای قصه‌ی «ایراندخت» شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش غیررقابتی غزه نیز از دنیا یارمحمدی قصه‌گوی قصه «دیو جنگی» با اهدای لوح و هدیه نقدی تجلیل شد و آیسان نصیری با قصه «سردار دل‌ها» توانست جایزه ویژه بخش سردار سلیمانی را از آن خود کند.

حدیثه حافظی هم با قصه «حرف مردم» از سوی مرضیه آقاخانی داور زبان اشاره به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان ایلام

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون استان ایلام با معرفی برگزیده‌ها برگزار شد.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مرتضی زینی وند از دره شهر با قصه «درویش با خدا درویش بی خدا» و بتول حاتمی از لومار شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک رتبه اول را سایدا سبزواری با قصه «ماهیگیر و بهار» از دهلران، رتبه دوم را مهشید نظریان با قصه «شاه پریان» از مرکز یک و رتبه سوم را معصومه دو اسماعیل با قصه «ستون» از مرکز سه کسب کردند.

همچنین هلیا صیدمرادی از ایوان، مهدی زرآبادزاده از مرکز یک، پریا بختی از مرکز مهران و الینا اسدی از مرکز شهیدجرایه شایسته تقدیر شدند.

در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک نیز منیره پورکریم با قصه «دیوم طلا» از مرکز یک رتبه اول، فاطمه نیازی با قصه «یک روز به یادماندنی» از مرکز بدره رتبه دوم، صدیقه تقوی با قصه «مرد جوان و خیاط حیله گر» از مرکز لومار رتبه سوم و آیدا شوکتی با قصه «گلی و سفر رویایی» شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش  دختران و پسران بخش آیینی وسنتی هم ماریا تزوال از مرکز صالح آباد با قصه «رزم سهراب و گردافرید» رتبه اول، زهرا زینی‌وند از مرکز دره شهر با قصه «قاسم» رتبه دوم و کانیا ناصری از مرکز ایوان با قصه «پادشاه ظلم و ستم» رتبه سوم شدند.

برگزیده بخش ویژه سردار سلیمانی مهوین اسماعیلی‌فر از دبستان شاهد، برگزیده بخش ویژه لبخند منیره پورکریم مربی هنری و برگزیده بخش ویژه وجنبی غزه مبینا تاری از مرکز مجتمع معرفی شدند.

همچنین از محمدمهدی جاسمی عضو کودک کانون زبان به خاطر پیام صلح جهانی به کودکان مظلوم غزه و سانا عباسی عضو کودک افتخاری مرکز شهید جرایه در بخش قصه سردار سلیمانی تقدیر شد.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان بوشهر

هیات داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان بوشهر قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه‌ی لبخند، قصه‌ی کودکان مظلوم غزه و همچنین قصه‌های نیروی انتظامی معرفی کردند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مریم گله‌گیری با قصه «تنبل خان»  برگزیده شد. 

در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک علی سینا  جوکاری با قصه «دانیسی» رتبه اول، آیدا اشرف با قصه «داوری جناب خرس» رتبه دوم و ساجده جعفری با قصه «ختن» به عنوان رتبه سوم معرفی شدند.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک رتبه اول را زهرا میرزایی خواه با قصه «میرزا بد نباشه»، رتبه دوم را رضوان فتاح با قصه «نبید و نکرد» و رتبه سوم را مریم فتاح با قصه «احمد خارکش» کسب کردند.

در بخش دختران و پسران بخش آیینی و سنتی نیز فاطمه نوذری با قصه «نبرد تن به تن رستم و برزو» رتبه اول، زهرا صادقی آزاد با قصه «رزم رستم و افراسیاب»، رتبه  دوم و ساغر رضایی با قصه «نبرد بانو گشسب با سهراب» رتبه  سوم شدند.      

برگزیدگان بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی هم به این ترتیب معرفی شدند: فرزاد کرمی با قصه «رستم و اشکبوس» رتبه اول، سیدحسین صدری زاده با قصه «پسران فریدون» رتبه دوم و مژگان صفری با قصه «نبرد رستم با کلاهورپنجه تاب» رتبه سوم.

در بخش زبان اشاره نیز مریم کیائی با قصه «بازگان و پسران» و عصمت دانش با قصه «پیرمرد آب فروش» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

سوسن حیاتی، زهرا جهان افروزیان، ناهید پذیرایی، ماه بی‌بی صفری‌پور و ساناز دهقانی داوران این جشنواره و تعداد قصه‌گویان شرکت کننده ۳۹ نفر بود. 

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با اختتامیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان چهارمحال بختیاری ۱۵ قصه‌گو به مرحله انتخاب آثار برای بخش کشوری راه یافتند و از ۱۲ قصه‌گو تقدیر شد.

بر این اساس برگزیدگان در بخش بزرگسالان، ملی(مدرن و کلاسیک) محبوبه علیدوستی رتبه اول از مرکز شماره یک را کسب کرد و لیلا جعفری رتبه دوم از مرکز فرخشهر و نرگس احمدیان رتبه سوم از مرکز جونقان را به دست آوردند.

برگزیدگان ملی(مدرن و کلاسیک) بخش نوجوان این جشنواره زهرا داوودی رتبه اول از مرکز جونقان، حدیث عجمی رتبه دوم از مرکز شماره دو و رقیه علیدوستی رتبه سوم از مرکز کیان شدند.

در بخش بزرگسال آیینی سنتی، ژیلا مهندس سامانی از مرکز سامان رتبه اول و مریم حیدری از مرکز بن رتبه دوم را به خود اختصاص دادند، در بخش ملی و آیینی- سنتی نوجوانان نیز باران ربیعی از مرکز فرادنبه رتبه اول، ریحانه شاهینی از مرکز مجتمع رتبه دوم و امیرمحمد موسایی از مرکز فارسان حائز رتبه شدند.

همچنین در بخش ملی پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها منیژه ابراهیمیان از مرکز فرخشهر رتبه اول را کسب کرد و در بخش زبان اشاره سپیده ابراهیمی از مرکز مجتمع و فاطمه آذری از مرکز بن در بخش جایزه ویژه سردار سلیمانی برگزیده شدند. در بخش جایزه لبخند هم صغری عالیپور از مرکز سورشجان برگزیده شد.

شایستگان تقدیر این جشنواره نیز در بخش ملی مدرن و کلاسیک بزرگسالان فرزانه صالحی از مرکز فارسان و شیما کوهپیما از مرکز فرادنبه بودند، همچنین در بخش ملی مدرن و کلاسیک نوجوانان محدثه هاشمی از مرکز بن، شادی جعفری از مرکز هفشجان و مهشید نادری از مرکز بن به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش نوجوان ملی آیینی-سنتی زهره محمدی از مرکز لردگان، اسما محمدی از مرکز شماره سه و مهدیه نادری از مرکز بن شایستگان تقدیر بودند.

در بخش ملی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز مریم اسکندری از مرکز جونقان و صدیقه راستی از مرکز فرادنبه شایسته تقدیر شدند.

همچنین سمیه ویسی از مرکز مجتمع شایسته تقدیر در بخش سردار سلیمانی این جشنواره بود و جایزه ویژه رئیس مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به ملیکا همتیان عضو فراگیر مرکز شماره سه شهرکرد رسید.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان زنجان

در استان زنجان، با برگزاری مراسم پایانی مرحله استانی این جشنواره از ۲۲ برگزیده بخش‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

بر همین اساس در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، هما محبی با قصه «خرگوش باهوش» برگزیده شد و در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن و کلاسیک، زهرا میرسیاهی با قصه «نون و آب»، هانیه عباسی با قصه «دنیا چقدر بزرگ است» و آیسودا محمدی  با قصه «لباس‌ها» به ترتیب رتبه اول تا سوم و نیکو اسکندری با قصه «مدرسه خرس کوچولو» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن کلاسیک، میلاد عیوضی با قصه‌ «سگی که قارقار می‌کرد»، فاطمه افشار احمدی با قصه‌ «کیسه روباه» و حنانه احمدی با قصه «گوساله لجباز» به ترتیب مقام اول تا سوم و هدی عندلیبی با قصه «کلوچه‌های خدا» عنوان شایسته تقدیر این بخش را کسب کردند.

در قصه‌گویی «آیینی و سنتی» گروه سنی دختران و پسران نیز مها مقدم با روایت «رزم گردآفرید» اول شد، محمد محسن لطفی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» مقام دوم و در پایان حسام صدرا با روایت «رزم رستم و اشکبوس» مقام سوم و همچنین آندیا نوری با قصه «رزم گردآفرید» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در گروه سنی زنان و مردان این بخش، با رای داوران، حمیدرضا محمدلو با قصه «رزم فریدون و ضحاک» و زهرا جواهری با قصه «رزم حضرت ابوالفضل (ع)» مشترکا رتبه اول و آرینا ابراهیمی با قصه «رزم گردآفرید و سهراب» رتبه دوم و مائده شجاعی با قصه «زال» شایسته تقدیر شدند. بخش زبان اشاره هم یک برگزیده داشت و فریبا تیموری با قصه‌ «مداد سیاه و رنگین کمان» معرفی شد.

در ادامه در بخش‌های ویژه این جشنواره و در بخش شهید سلیمانی التفات داوود بیگی با قصه «قهرمان سردار»، در بخش لبخند رسول صالحی با قصه‌ «تنبل اوغلان»، در بخش نیروی انتظامی معصومه تقیلو با قصه «کوچه پر ماجرا»، در بخش کودکان مظلوم غزه فاطمه لطیفیان منفرد با قصه‌ « قطعه گمشده» به عنوان برگزیده شناخته شدند.

داوری این جشنواره را الهام کمال‌پور از استان گیلان، فریده محمودی از استان مرکزی و مریم تاراسی، فرزانه قاسمی و قربان ولیئی از استان زنجان برعهده داشتند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان سیستان و بلوچستان

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند.

هیئت داوران در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها احمد صیادی با قصه «گرگک» را رتبه نخست و بی‌بی حوا روانبخش با قصه «مهمان‌های ناخوانده» را شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش دختران و پسران (بخش مدرن و کلاسیک) آتاناز قزلسفلو با قصه «کلاه شادی» رتبه نخست، سارا کده با قصه «تخم مرغ به کلاه کره و تیفون» رتبه دوم، مبینا رودنی با قصه «نارنج و ترنج» رتبه سوم را به دست آوردند و صبا ملایی با قصه «آرزوی آدم برفی» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش زنان و مردان(بخش مدرن و کلاسیک) نیز رتبه نخست را ام‌البنین کریمی با قصه «کفش‌های بزرگان»، رتبه دوم را معصومه هوایی با قصه «موشکه موشان» و محمدعلی داودی با قصه «توپاکی» به دست آوردند.

همچنین در بخش دختران و پسران (بخش آیینی سنتی) سبحان نصیرآبادی با قصه «رزم نام و عار» رتبه نخست، فاطمه بلوچی با قصه «سام و پریدخت» رتبه دوم و کتایون کیخا با قصه «افسانه دیوباد» رتبه سوم را کسب کردند.

در این بخش یگانه آذرسا با قصه «سهراب و گردآفرید» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش زنان و مردان (بخش آیینی و سنتی) نیز رتبه نخست به سحر کیخایی جوان با قصه «کرم هفتواد» و رتبه دوم به ارسلان محبی با قصه «نقل مردمان مرد» رسید. در این بخش رتبه سوم به صورت مشترک به فهیمه مهردل با قصه «سام و پریدخت» و زینب افسری با قصه «بیژن و منیژه» رسید.

رتبه نخست بخش زبان اشاره را سمیه جهانتیغ با قصه «المر» به دست آورد و زهرا صباغ با قصه «همیشه همیشه دوستت دارم» و عصمت پهلوانی شیخی با قصه «گوسفندی که خیلی کوچک بود» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

گفتنی است در بخش‌های غیر رقابتی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی(مرحله استانی) فهیمه مقربی با قصه «کاک قاسم» و در بخش قصه لبخند، شهین ریگی با قصه «دزد و سلطان محمود» معرفی شدند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان قزوین

با معرفی و قدردانی از برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قزوین به پایان رسید.

براساس رای هیئت داوران در بخش ملی (نوجوان) سارینا حاجی با قصه «نخودی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین، بهاره کاتبی با قصه «وزوزی» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع و مائده طاهر با قصه «ماع اوله اوله» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین هر سه با مربی‌گری آزاده آقامیربها، رتبه اول، دوم و سوم را کسب کردند.

در این بخش آیسان سلیمی با قصه «عمو زنجیرباف» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک با مربی‌گری زهرا یکه فلاح و هانیه عباسی با قصه «ستاره زمینی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با مربی‌گری فاطمه شایان مجد شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، فاطمه سیدرضایی با قصه «کدوقلقله زن» و بهیه سلیمانی با قصه «مهمان‌های ناخوانده» به عنوان برگزیده معرفی شدند. در این بخش محمد یکه فلاح با قصه «حسنم ایشالا» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه (قصه‌ی کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ی کار و تلاش) نیز اکرم ربانی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی و هنری شماره دو آبیک با قصه «کانادادرای» برگزیده شناخته شد.

در بخش ویژه شهید سلیمانی هم «قصه‌های نامداران» (روایت اسطوره‌ها) امیر ورسه‌ای با قصه «قاسم و لودر» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی برگزیده شد.

همچنین برگزیده بخش ویژه لبخند در بخش اعضا، فایزه نصیری با قصه «مرد حیله گر» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری فرزانه گلدوزان بود.

در این بخش و گروه سنی بزرگسالان مهسا اتارخانی با قصه «پادشاه غول‌ها» مربی مرکز فرهنگی و هنری مجتمع رتبه اول، زهرا یکه فلاح مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک آبیک با قصه «گوسفندی کوچک» رتبه دوم و نازنین آشوری از مرکز فرهنگی و هنری شریفیه با قصه «خرچ و خروچ و خیریچ »رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش مهری قهوه‌چی مربی بازنشسته مرکز فرهنگی و هنری آوج با قصه «گریه آن سه نفر» شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش آیینی _ سنتی گروه سنی نوجوان نیز طناز رئوفی‌نژاد از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها برای قصه «نقل وهب» رتبه اول و فاطمه زهرا رضایی با قصه «گذر سیاوش از آتش» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری مینا عابدی رتبه دوم و نگار بیاتی با قصه «هفت خوان رستم» از مرکز فرهنگی و هنری الوند با مربی‌گری زهرا برجی رتبه سوم را کسب کردند.

در این بخش آنیسا طاهرخانی با قصه «رستم و سهراب» از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان با مربی‌گری سارا طاهرخانی و طاها ذوالفقاری با قصه «سهراب و گردآفرید» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش ویژه غیررقابتی قصه‌گویی با موضوع غزه نیز مطهره گروسی با قصه «سنگ» از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی قصه‌گویی کرد و مورد قدردانی قرار گرفت.

سارا امیدوار کارشناس فرهنگی کانون استان خراسان رضوی مدرس قصه‌گویی و نمایش خلاق و مجری قصه‌گوی صداوسیما، زهره معماری نسب از کارشناسان قصه‌گویی همان استان و لیلا ابراهیمی مربی فرهنگی کانون استان قزوین و از برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی داوران این جشنواره بودند. در بخش آیینی و سنتی هم کیوان حبیبی رییس هنرهای نمایشی استان و داور جشنواره‌های قصه‌گویی حضور داشت.

گفتنی‌ست ۶۰ شرکت کننده راه یافته به مرحله استانی در این جشنواره در بخش‌های نوجوان، نوجوان-آیینی سنتی، بزرگسال-مربی، بزرگسال (آزاد)، بزرگسال-آیینی سنتی، مادربزرگ و پدربزرگ‌ها، بخش ویژه سردار سلیمانی، بخش ویژه لبخند و غزه به مدت دو روز در ۲۰ و ۲۱ آبان قصه‌گویی کردند.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان قم

پس از هنرآفرینی ۴۰ قصه‌گو از ۱۲۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از دو روز و طی آیین اختتامیه برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم معرفی شدند.

اکرم شبان، فاطمه مددی، فهیمه مرزبان و لیلا سادات موسوی هیئت داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان قم قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه‌ی لبخند، قصه‌ی کودکان مظلوم غزه معرفی کردند.

بر همین اساس در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها محبوبه حسنی با قصه «درخت سوخته» به عنوان برگزیده و اقدس عباسی با قصه «ملانصرالدین و مرد یهودی» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن کلاسیک آتوسا رضایی با قصه «آن بالا این پایین» رتبه اول، زهرا علئیی با قصه «موغولی» رتبه دوم و حسین‌پورزند با قصه «مردجوان و خیاط حیله‌گر» رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش همچنین ملیکا محمدی با قصه «ننه ابر» شایسته تقدیر شناخته شد.

برگزیدگان بخش مدرن کلاسیک نیز بدین ترتیب معرفی شدند: رتبه اول: پریسا زمانی با قصه «گل سرخ»، رتبه دوم فریده گرامی با قصه «با خدا باش و پادشاهی کن»، رتبه سوم به صورت مشترک آزاده روستا با قصه «خالا و بالا» و ابوالفضل محمدی با قصه «قدم یازدهم» و علی بندیمه با قصه «آرامش برقراره برقراره» نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی هم فضه بیگدلو با قصه «نقالی سهراب» حائز رتبه اول شد.

فاطمه اخوان با قصه «عمو قاسم» و علی اکبر ریاضی با قصه «پاسدار عشق» دو شایسته تقدیر بخش سردار سلیمانی بودند.

همچنین در بخش قصه‌ لبخند محمد عابدی با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» برگزیده شناخته شد.

موسی کاظم نیز در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان کرمانشاه

هیات داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کرمانشاه قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه‌ی لبخند، قصه‌ی کودکان مظلوم غزه و همچنین قصه‌های نیروی انتظامی معرفی کرد.

برهمین اساس در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها کبری بدری با قصه «یاد خدا» برگزیده شد.

یاسین اعتمادی با قصه «من آیدا رو نمی‌فروشم»، رتبه اول، آران احمدی با قصه «بابا ریش دراز و بی بی دامن بلند» رتبه دوم و دینا خزایی با قصه «جوجه از خود راضی» رتبه سوم بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک شدند.

در این بخش فاطمه صفری با قصه «کواک کواک» و فاطمه سرو جمعه با قصه «هدیه خوبان» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک خیام احمدی با قصه «گرگ گر» رتبه اول، فرشته تاری       با قصه «دختر کدو تنبل» رتبه دوم و فریبا رضاپور با قصه «جایزه لک لک» رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش دختران و پسران بخش آیینی و سنتی نیز ثنا حاصلی با قصه «تهمینه و رستم» رتبه اول، سوگند میرزایی با قصه «رستم و اکوان دیو» رتبه دوم و کیمیا مشکات با قصه «ضحاک ماردوش»رتبه سوم شدند. 

برگزیدگان بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی هم به این رتیب معرفی شدند: رتبه اول: آرش فتاحی با قصه «رستم و سهراب»، رتبه دوم: بابک مجیدی با قصه «نبرد رستم و زنون» و رتبه سوم: الهام مرادی با قصه «آرش کمانگیر».

در این بخش نیوشا امیری با قصه «آب و خون» و مهگل کاظمی با قصه «گرد آفرید» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش زبان اشاره زهره امیری با قصه «ببو»، در بخش سردار سلیمانی مهدی پیشوایی با قصه «انتظار آجری»، در بخش قصه‌ی لبخند خیام احمدی با قصه «گرگ گر»، در بخش قصه‌های نیروی انتظامی سرهنگ فرهاد مرادی باقصه «معمار و نقاش» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه والیه زمانی با قصه «آرسن» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

ساحره صفاییان در بخش زبان اشاره و نازنین جان فشان با قصه «خانم کوچیک» در بخش لبخند شایسته تقدیر معرفی شدند.

بهنوش بساک کاظمی، نادیا حمزه کرمی، فرانک حیاتی، فاطمه کلاهچیان و زینب نوری داوران این جشنواره و تعداد قصه‌گویان شرکت کننده ۷۱  نفر بود.

رویکرد جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =