نوجوانان در بخش‌های آیینی سنتی و ملی رقابت کردند

نوجوانان با حضور فرهاد فلاح و مرتضی حاذق در بخش آیینی سنتی و ملی نوجوان رقابت می کنند.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران، قصه‌گویان آیینی سنتی ملی نوجوان در عصر روز اول  بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون استان تهران در  حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون استان تهران، مرتضی حاذق مدیرکل آفرینش ادبی و هنری اعضای مراکز و خانواده‌های علاقه‌مند به قصه‌گویی باهم رقابت کردند.

در این بخش از  جشنواره  قصه‌گوهای آیینی سنتی در بخش رقابتی با قصه‌های سپند، نقل زال و سیمرغ، هفت خان روایت شد و در بخش اجرای محیطی جشنواره سارینا سیفی نقلی از شاهنامه را در محوطه باز در مقابل خانواده‌ها اجرا کرد که با استقبال خوب حاضرین روبرو شد.

در بخشی از برنامه فرهاد فلاح در گفتگو با خانواده‌های حاضر در سالن خبرهای خوشی را از دنیای قصه‌ها داد و اعلام کرد  که باشگاه قصه‌گویان به زودی تشکیل می‌شود و در روزهای آینده شاهد انتخاب پایتخت قصه‌گویی و تشکیل دبیرخانه مرکزی قصه‌گویی خواهیم بود. ایشان ارزان ترین ساده ترین و تاثیرگذارترین ظرفیت فرهنگی  در هر خانه‌  و نشست  یا جمع فرهنگی  برای  انتقال محتوا با  ایجاد یک حال خوب را   قصه گویی عنوان کرد و افزود، ما باید فرآیند قصه و قصه‌گویی را به زیست امروز خانواده‌ها برگردانیم. همه‌ی شما با زنگ و آوای قصه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بزرگ شده‌اید و آن در ذهن شما ماندگار شده است و این اثر و اعجاز قصه است. لذا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتخار پاسداشت و بزرگداشت قصه و قصه گویی را دارد و آن را ثبت جهانی کرده است تا برای آیندگان ماندگار شود.

و در ادامه قصه‌گویان نوجوان در بخش ملی  با قصه‌های تیخک پا، کچل کفترباز، قصه آرزوهای رنگی، فرشته‌های رنگی، فرشته ای از آسمون، جوراب پشمی، خانم کوچیک، گل حسرتی، پر طلایی، دوربین عکاسی، ببو، دختر نارنج و ترنج و سه دیو، نه خانی اومده نه خانی رفته  روایتگر داستان‌ها و افسانه‌ها بودند و خاله گردن دراز توسط قصه‌گوی بزرگسال روایت شد.

پخش موسیقی و اجرای مسابقه توسط محبوبه محرابی مجری برنامه برای کودکان و نوجوانان حاضر در سالن از دیگر بخش‌های برنامه امروز بود.

نوجوانان در بخش‌های آیینی سنتی و ملی رقابت کردند

نوجوانان در بخش‌های آیینی سنتی و ملی رقابت کردند

نوجوانان در بخش‌های آیینی سنتی و ملی رقابت کردند

نوجوانان در بخش‌های آیینی سنتی و ملی رقابت کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =