خلاقیت رمز موفقیت در المپیاد فیلم سازی

عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمینی شهر و برگزیده ادوار گذشته المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران معتقد است، خلاقیت، تنوع در سوژه‌ها و ایده‌های غیر کلیشه‌ای شانس بیشتری برای برگزیده شدن در المپیاد هفتم فیلم سازی نوجوانان را دارند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، زینب صیفوری عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز خمینی شهر ، در دو دوره  المپیاد فیلم سازی نوجوانان در بخش ایده و فیلم سازی برگزیده شده و از آن به عنوان یک تجربه فراموش نشدنی یاد می‌کند.

خلاقیت رمز موفقیت در المپیاد فیلم سازی

او به نوجوانانی که قصد شرکت در این المپیاد را دارند توصیه می‌کند، سوژه‌ها و ایده‌های غیرتکراری که کلیشه‌ای هم نباشد انتخاب کنند، تا نتوان پایان داستان یا فیلم‌شان را حدس زد.

این نوجوان فیلم ساز در ادامه افزود : روند داستان یا فیلم باید به شکلی باشد که نقطه اوج داشته و روند خطی کسل‌کننده نداشته باشد. شرکت‌کننده‌ها باید یک ایده جذاب برای داستان یا فیلم خود انتخاب کنند تا مخاطب مشتاق دنبال کردن آن باشد.

صیفوری که در اولین حضور در المپیاد فیلم سازی نوجوانان با اثر «بوسه‌های صورتی» در بخش فیلمنامه برگزیده شده، درباره داستان این فیلم نامه گفت: بوسه‌های صورتی درباره مادربزرگی است که آلزایمر داشت و بوسه‌ها و محبت‌های نوه‌اش باعث می‌شد بیماری خود را فراموش کند.

او درباره تجربه حضور در کنار اهالی فن واساتید سینما و استفاده از دانش آنها در طول برگزاری المپیاد فیلم سازی افزود: یک فرصت ویژه بود. فیلم‌ها در حضور بچه‌ها پخش می‌شد و سینماگران کاربلد و شاخص کشور آنها را تحلیل می‌کردند تا دید بچه‌ها به فیلم سازی بازتر شود. برشمردن اشکالات هر اثر هم موجب می‌شد ضعف‌های خود را بشناسیم و در آثار بعدی آنها را تکرار نکنیم و نکات جدیدی هم یاد بگیریم.

این نوجوان در پنجمین دوره المپیاد فیلم سازی نوجوانان که همزمان با شیوع ویروس کرونا برگزار شد نیز با انیمیشن «کِرنال» درباره ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا به جمع برگزیدگان راه یافت؛ این دوره المپیاد به صورت کاملاً آنلاین برگزار شد و دست‌اندرکاران، مدال‌ها و لوح تقدیر برگزیدگان را برای آنها به شهرهایشان فرستادند.

زینب در اولین دوره حضور در المپیاد از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آن آشنا شده و در دوره دوم نیز با اطلاع‌رسانی دبیرخانه المپیاد و کانون دوباره مشتاق شرکت در آن شده است.

او اکنون در رشته نقاشی تحصیل می‌کند که یاد گرفتن فیلم برداری و عکاسی هم جزو سرفصل‌های آن است و اعتقاد دارد چون رشته‌های هنری با هم پیوستگی دارند، بچه‌های این رشته‌ها به خوبی می‌توانند ایده‌پردازی کنند.

او در پایان درخواستی هم از برگزارکنندگان المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران دارد: اینکه چون این المپیاد و دوره‌های آموزشی که در طول آن برگزار می‌شود بسیار معتبر است به شرکت‌کنندگان در آن یک گواهی شرکت در دوره هم اعطا شود.

شایان ذکراست، هفتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران در دو بخش طراحی داستان و فیلم‌سازی با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در زمستان پیش رو برگزار می‌شود. نوجوانان ایرانی در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند تا پایان آبان ماه آثار خود را برای شرکت در این المپیاد ارسال کنند. این رویداد زمستان سال جاری برگزار می‌شود و طی آن نوجوانان شرکت کننده در کارگاه‌های مختلف، با همراهی سینماگران و اساتید برجسته سینما فعالیت گروهی در حوزه سینما را تجربه می‌کنند. در انتها نیز گروه‌های اول، دوم و سوم منتخب معرفی می‌شوند و برگزیدگان المپیاد فیلم سازی نشان ویژه المپیاد را دریافت خواهند کرد.

خلاقیت رمز موفقیت در المپیاد فیلم سازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =