کد خبر: 333359
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
بازدید 76
فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، فعالیت‌های ویژه‌ای را برای هفته‌ی کتاب و کتابخوانی تدارک دیده و اجرا می‌کنند.

برگزاری کارگاه کتاب سازی در مرکز شماره ۱ کانون کرج

جمعی از اعضای مرکز شماره ۱ کانون کرج، واقع در شاه عباسی به همراه خانواده‌ها در این مرکز حضور یافته و فعالیت کتاب سازی را اجرا کردند در این فعالیت اعضا یک کتاب را دوباره از نو تولید کرده و طی این فرآیند با کتاب بیشتر آشناخواهند شد.

فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

برپایی نمایشگاه فعالیت‌های کتاب محور مراکز کانون در مرکز شماره ۲ کانون کرج

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مرکز شماره ۲ کانون کرج، در این هفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲، نمایشگاه فعالیت‌های کتاب محور مراکز کانون استان البرز در یک سال گذشته را برگزار کرده و با جمع آوری آثار تولیدی اعضا و مربیان مراکز مختلف کانونن، نمایشگاهی از این شیوه‌ها از جمله کتاب ‌سازی و نمایش کاغذی را بر پا کرده است.

فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ به مرکز شماره ۲ کانون کرج، واقع در شاهین ویلا، خیابان قلم، خیابان ششم غربی مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس به همت مرکز مجتمع کانون کرج

مربیان مرکز مجتمع کانون کرج نیز با همکاری مسؤول فروشگاه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  کتاب‌های مناسب را با توجه به گروه سنی برای دانش آموزان مدارس مختلف انتخاب و پس از هماهنگی با مدیران مدارس، ضمن برپایی نمایشگاه، این کتاب ها را به دانش آموزان معرفی می‌کنند.

فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

از دیگر فعالیت‌های این مرکز در هفته‌ی کتاب می توان به برگزاری ویژه برنامه برای کودکان بنیاد خیریه‌ی «دست‌های مهربان» در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ اشاره کرد؛ در این برنامه فعالیت‌های مختلفی از جمله قصه گویی با ابزار ، کار خلاق  و شعرخوانی برای این کودکان اجرا شد.

جمعی از کودکان کودکستان«یارا» نیز روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ میهمان این مرکز بودند و در فعالیت‌های  قصه گویی ، بازی ، نمایش فیلم ، معرفی کارگاه سفال و نقاشی ، شعرخوانی و معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هفته‌ی کتاب و کتابخوانی حضور یافتند.

فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

حضور دانش آموزان در مراکز شماره ۳  و ۴ کانون کرج

مرکز شماره  ۳کانون کرج، واقع در گلشهر ویلای کرج  نیز این هفتته میزبان دانش اموزان خواهد بود در اولین روز بازدید دانش اموزان  پایه‌ی ششم دبستان«پدیده‌ی البرز» روز  سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، میهمان این مرکز بودند و مربیان درست کردن کتاب به روش کاغذوتا را به این عزیزان آموزش دادند، پخش پویانمایی«کتاب‌های پرنده»، کتابخوانی، قصه‌گویی قصه‌ی «رستم و سهراب»و معرفی وقایع از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این برنامه بود.

فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

مرکز شماره ۴ کانون کرج نیز در برنامه‌ی مشابهی، از دانش آموزان  پایه‌ی اول دبستان شهید هداوند دعوت کرد و فعالیت‌های متنوعی از جمله کتابخوانی،نقاشی، کاردستی،نمایش فیلم و  بازی و معرفی هفته‌ی کتاب و کتابخوانی اجرا شد.

جمعی از اعضای این مرکز نیز با تولید ویدیوهای کوتاه و انتشار آن در فضای مجازی، هفته‌ی کتاب و کتابخوانی را گرامی می‌دارند.

حضور کتابخانه‌ی سیار کانون در مدارس و اجرای برنامه‌های کتاب محور

مربی کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز این هفته  همانند تمام ایام سال به مدارس مناطق کم برخوردار و روستایی استان مراجعه کرده و برای دانش آموزان فعالیت‌های کتاب محور اجرا می‌کند.

در اولین برنامه‌ی این کتابخانه روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، دانش آموزان مدرسه‌ی شهید بهمن احمدی چهارباغ میزبان این کتابخانه بودند.

در این برنامه که با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چهارباغ استان البرز برگزار شد، فعالیت‌های متنوعی از جمله مسابقه‌ی چه قدر کتاب می‌شناسم؟ اجرا شد و دانش آموزان به سوالات مربی کتابخانه‌ی سیار در مورد کتاب ها پاسخ دادند؛  معرفی کتاب‌های «کودکی نامداران» و اهدای کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های اجرایی بود.

فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون البرز

گفتنی است فعالیت های سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در سراسر کشور در حال اجراست . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =