جشن پنجاه سالگی مرکز شماره ۱ کانون کرج/ تجلیل از خانواده‌ی شهید غلامحسین قهرمانی

اعضای مرکز شماره‌ی یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، به عنوان قدیمی‌ترین مرکز کانون در این شهر به بهانه‌ی قریب نیم قرن فعالیت این مرکز دور هم جمع شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، همکاران مرکز شماره یک کانون کرج، روز پنجشنبه دومین روز از آذر ۱۴۰۲،  مراسم ویژه‌ی پنجاه سال همراهی و همگامی با اعضای این مرکز را  در قالب دورهمی دوستانه، برگزار کردند.

زینب عاشری مدیر کل کانون البرز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از جمع شدن افرادی که سال‌ها عضو مرکز شماره یک کانون کرج بودند در کنار یکدیگر،  از وجود مراکزفرهنگی کانون بسیار خوشحال هستم.

این مقام مسؤول  در ادامه ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی  شهید «غلامحسین قهرمانی»  گفت ایشان که از اعضای قدیمی کانون بودند و در سال ۱۳۶۲ شهید شدند.

عاشری ادامه داد شهدا زنده‌اند و عاقبت به خیر، زیرا مسیر شهادت مسیری است که افراد می‌توانند به بهترین شکل عاقبت به خیر شوند.

مدیر کل کانون همچنین  با اشاره به شهادت مظلومانه‌ی کودکان غزه گفت ناراحتیم که ابن کودکان عزیز درگیر جنگ هستند و نمی‌توانند ازچنین موقعیت‌ها و فضاهایی استفاده کنند و از حاضران خواستند برای آزادی و رهایی این کودکان دعا کنند.

گفتنی است قبل از سخنان مدیرکل کانون استان، فاطمه علیپور، مسؤول مرکز که از همکاران قدیمی کانون‌بوده و در آستانه‌ی بازنشستگی است ضمن خوشامدگویی به حاضران و قدردانی از زحمات تمام عزیزانی که برای برپایی این دور همی صمیمانه تلاش کرده بودند، گفت خوشحالیم که در ابن نشست سه نسل کنار هم هستند.

مسؤول مرکز شماره یک کانون کرج همچنین از حضور خانواده‌ی شهید قهرمانی قدردانی کرده و یاد و خاطره‌ی این شهید را گرامی داشته و از خانواده‌ی ایشان تجلیل کرد.

دورهمی اعضای قدیمی در قدیمی‌ترین مرکز  کانون کرج/ تجلیل از خانواده‌ی شهید غلامحسین قهرمانی

بر این اساس بخشی از این نشست به بیان خاطرات اعضای قدیمی اختصاص بافت.

مهران کارخانه‌ای یکی از اعضای قدیمی مرکز در بیان خاطراتش گفت خودم و فرزندانم عضو کانون بوده‌ایم.

ایشان در ادامه از مربیان کانون و تاثیر آنان بر مسیر زندگیشان صحبت کرده و  افزود خدا را شاکرم که چنین مسیری را برایم مقدر کرده است.

ابن عضو قدیمی از ایامی گفت که  با توجه به دوری مسیر و  حتی شرایط بد آب و هوایی دوست داشتند به کانون بیایند.

مهراب رجبی، مشاور فرهنگی  استاندار و از اعضای قدیمی کانون نیز از قصه‌ی آشنایی‌شان با کانون و مربیان مهربان آن گفتند که چه طور با مهربانی مرغک کانون را به  بچه‌های آن دوران معرفی کرده بودند.

ایشان در سخنانشان گفتند مرغک کانون پرنده ای است که از لانه بر می‌خیزد تا عشق و علاقه را به کودکان و نوجوانان بیاموزد  و در انتهای صحبت‌های خود کتاب البرزنامه از تألیفات خودشان را به کیان شبخ‌الاسلامی از اعضای مرکز هدیه کردند.

خاطره‌های بعدی از زبان محمدحسین نبک اعتقاد نقل شد که به همراه خواهر و برادرشان در مرکز شماره‌ی یک کانون کرج، عضو بودند.

ایشان هم به خاطرات مربیان مهربان کانون اشاره کرده و گفتند خانم قره‌گوزلو بچه‌ها را به کتاب خواندن تشویق می‌کردند.

این عضو قدیمی از فعالیت‌های کانون به عنوان فعالیت‌های اثر بخش یاد کرده و ضمن اشاره به فعالیت‌های ویژه‌ی کانون  یاد افرادی چون مرحوم عباس کیارستمی را به سبب تاثیرات مثبتشان و تولید آثار فاخر برای کودکان و نوجوانان گرامی داشتند.

علی رنجی دیگر عضو قدیم و یار همیشه‌ی کانون نیز در سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این دورهمی صمیمانه از کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد اثرگذاری یاد کرد که نقش بسیار مهمی در پرورش شخصیت کودکان و نوجوانان داشته و دارد.

این عضو قدیمی گفت فرزندان ثروت‌های معنوی خانواده‌ها هستند و ضمن بیان اهمیت وراثت، محیط و خود فرد در تربیت ایشان، حضورشان در کانون را بهترین ایام کودکی خودشان دانسته و آن دوران را دورانی ماندگار و خاطره‌سازعنوان کردند و گفتند از عضویت در این مرکز  احساس نشاط و بالندگی دارند.

ایشان از همکاران مرکز خواستند که با راه‌اندازی نهضت تابلو ضمن انتقال‌ پیام‌های کوتاه و ارزشمند امکانی را برای اعضای قدیمی و جدید فراهم کنند که خاطرات و دل‌نوشته هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در این برنامه فعالیت‌های متنوعی نیز از سوی اعضای جدید کانون اجرا شد، اجرای سرود کانون توسط گروه سرود دختران مرکز شماره‌ی ۱ کانون کرج، نواختن آهنگ "یادش به خیر کانون" توسط  کیان  شیخ الاسلامی و سارینا حیدری  و زمزمه‌ی این شعر که از سروده های افشین اعلا است توسط حضار، فلوت نوازی دیانا کاظمی از اعضای کودک مرکز، اجرای موسیقی ترانه‌ی باران،پخش نماهنگ عکس‌های قدیمی ساخته‌ی ابوالفضل توکلی، مستندساز و عضو قدیم مرکز ،قصه‌گویی سوگل باقری، عضو مرکز چهار و برگزیده‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی استانی و عضو قدیمی کانون البرز ، تجلیل از اعضای فعال مرکز در حوزه‌های قصه‌گویی و کتابخوانی و عوامل اجرایی برنامه و اهدای گلدان‌های سفالی ساخت مربیان هنری کانون به اعضای قدیمی و میهمانان از برنامه‌های اجرا شده بود.

دورهمی اعضای قدیمی در قدیمی‌ترین مرکز  کانون کرج/ تجلیل از خانواده‌ی شهید غلامحسین قهرمانی

گفتنی است بخشی از این آیین نیز به تجلیل از دکتر گلدانساز ریاست سابق دانشکده‌ی کشوری البرز اختصاص داشت که در زمان انتصاب‌شان در مسؤولیت پذیرفته بودند که فضای کانون با تخریب دیوار چشم‌نوازتزشود.

مدیرکل کانون ضمن اهدای هدیه‌ی ایشان این  حرکت مربیان کانون را بسیار شایسته دانست و افزودند کسی که برای کودک کار می‌کند باید اول روی شخصیت خودش کار کند و خوشحالیم که مربیان فرهنگ قدرشناسی را دارند و آن را به اعضا منتقل می‌کنند.

دورهمی اعضای قدیمی در قدیمی‌ترین مرکز  کانون کرج/ تجلیل از خانواده‌ی شهید غلامحسین قهرمانی

عاشری در پایان از همه ی حاضران دیگر مسؤولان  خواست در هر موقعیتی که هستند.در حد توان برای کودکان و نوجوانان کار کنند تا اثر این کار ماندگار را تا سال های آتی ببینند و آرزو کردن ان‌شاالله  نگاه خدا   بر بچه ها باشد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =