جشنواره‌ها و مهرواره‌ها از ابزارهای پویایی مراکز فرهنگی‌هنری هستند

محمدرضا سالاری: جشنواره‌ها و مهرواره‌ها ابزارهایی در خدمت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که استفاده هدفمند از آنها می‌تواند پویایی مراکز فرهنگی‌هنری را به ارمغان بیاورد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه شورای فرهنگی کانون استان با حضور همکاران برگزار شد.

در این جلسه، که با دستورکار بررسی شیوه نامه‌های جشنواره هنرهای نمایشی و مهرواره سرود آفرینش تشکیل شد، مدیرکل کانون استان گفت: خروجی فعالیت‌های کانون، به واسطه انجام کارهای دقیق کارشناسی، «توانمندسازی اعضا» است و گسترش خدمات کانون، شهروندان توانمند بیشتری را به جامعه تحویل می‌دهد.

محمدرضا سالاری سپس با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهایی چون جشنواره‌ها و مهرواره‌ها، آنها را ظرفیت‌هایی برای شناسایی استعدادهای تازه و پرورش آنان دانست و افزود: بذر تحولات بزرگ آینده در زمینه تربیت نیروی انسانی، امروز و از دل چنین برنامه‌هایی کاشته می‌شود و همین امر، اهمیت این موضوع را به ما نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: پیامد حضور هدفمند در چنین برنامه‌هایی، پویایی مراکز فرهنگی‌هنری است که اهمیت این موضوع هم در روند توانمندسازی کودکان و نوجوانان کاملا مشخص است.

مدیرکل کانون در بیان یکی دیگر از فایده‌های برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها گفت: معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گروه بیشتری از مردم و مسئولان، موضوع مهمی است که نیازمند برنامه ریزی و فعالیت ویژه است که برگزاری چنین برنامه‌هایی، تاثیر زیادی در تحقق هدف‌های مجموعه دارد.

سالاری، هم‌چنین، در خصوص برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی و مهرواره سرود آفرینش به نقش مهم تربیتی و پرورشی این دو هنر اشاره کرد و نکاتی را به همکاران یادآور شد که از آن جمله می‌توان به اهمیت کیفیت آثار نسبت به کمیت آنها، تبیین همکاران در مراکز فرهنگی‌هنری و گسترش دایره مشارکت، تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌ها، دقت در پایش‌ها و شناسایی استعدادها و دعوت از آنان اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه، شیوه نامه‌های جشنواره هنرهای نمایشی و مهرواره سرود آفرینش، توسط کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان قرائت شد و همکاران در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

در پایان جلسه نیز مدیرکل کانون استان، با مربی- مسئول مرکز فرهنگی‌هنری بمپور، در حوزه بلوچستان، تماس تصویری برقرار کرد و ضمن بررسی فعالیت‌های این شهرستان، در خصوص مسایل جاری نکاتی را مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =