خروجی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «تربیت نیروی انسانی» است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در جلسه با مربی- مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری استان شناسایی و تربیت نیروی انسانی» توانمند را از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها دانست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه مدیرکل با مربی- مسئولان کانون استان، به صورت مجازی، برگزار شد.
در این جلسه محمدرضا سالاری ضمن قدردانی از تلاش همکاران گفت: گسترش فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت دیگر سازمان‌ها و ادارات ظرفیت موثری جهت بالابردن سطح کیفیت خدمات است.
مدیرکل کانون استان «مردمی سازی» فعالیت‌ها را یکی دیگر از عوامل موثر در این زمینه دانست و گفت: افزایش دایره مشارکت‌ها، به ویژه در بهره‌مندی از خلاقیت و ایده‌های تازه با رویکرد مردمی سازی، جان تازه‌ای در کالبد کانون می‌دمد که حاصل آن پویایی است.
وی در این بخش از سخنان خود «خلاقیت در ارایه فعالیت‌های کانون» را ابزاری مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها دانست.
سالاری، در ادامه، «سرود» را یک ابزار مهم تربیتی دانست که قابلیت نشان دادن توانایی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خارج از سازمان را دارد و از همکاران خواست شرایطی فراهم کنند تا در سطح شهرستان‌ها نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند به طوری که هر مرکز یک گروه سرود با محتوای مناسب را برنامه ریزی کند.
مدیرکل کانون در ادامه به اهمیت هنرهای نمایشی نیز اشاره کرد و ضمن ترغیب همکاران به انجام این فعالیت، کتاب‌های کانون را بهترین منبع برای الهام در این بخش دانست.
سالاری برگزاری جشنواره‌هایی چون قصه‌گویی و هنرهای نمایشی و مهرواره‌ها را علاوه بر تاثیر در پویایی مراکز فرهنگی‌هنری، فرصت‌هایی برای شناسایی استعدادهایی دانست که تاکنون شناخته نشده‌اند و در جریان این رویدادها می‌توان برای پرورش و تقویت آنها برنامه ریزی کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود به طرح کانون مدرسه نیز اشاره کرد و آن را ظرفیت مناسبی، با نگاه به آینده، برای سرمایه گذاری در زمینه تربیت مربیان از بین اعضا و افراد توانمند معرفی کرد و افزود: ظرفیت‌های موجود در این طرح می‌تواند جمعیت مخاطبان کانون و در نتیجه تاثیر کانون بر گروه بیشتری از دانش آموزان را افزایش دهد و از سوی دیگر تبادل تجربه‌ی مربیان کانون و معلمان اتفاق‌های خوبی را برای سرمایه‌های کشور رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =