اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون چهار محال و بختیاری

همزمان با هفته کتاب از اعضای کتابخوان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون از برگزاری بیش از ۱۲۰ برنامه ی فرهنگی به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی رسالت اصلی کانون است و کلیه ی فعالیت های انجام شده در بخشهای مختلف حول محور این فعالیت است افزود: سالانه در مراکز مختلف کانون از ۱۰ عضو کتابخوان برتر که بیشترین کتاب را در بازه ی زمانی یک ساله ی هفته ی ملی کتاب خوانده باشند تقدیر به عمل می آید و امسال نیز از ۲۲۰ عضو در مراکز ثابت و ۵۰ عضو در مراکز سیار تقدیر شد.

آسمند در خصوص برنامه های این هفته بیان کرد: در این هفته غیر از جشن های مرتبط با هفته ی کتابخوانی ۲۱ نمایشگاه کتاب و طرح های مرتبط با کتابخوانی در مراکز ثابت برقرار هستند و در معرض بازدید عموم و دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

مدیر کل کانون بازدید دانش آموزان در مقاطع مختلف از مراکز کانون و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در روند این بازدید ها را از جمله دیگر برنامه های این هفته دانست و افزود: علاوه بر حضور دانش آموزان در مراکز مربیان مراکز نیز با حضور در مدارس و اجرای برنامه های مختلف در حوزه ی کتابخوانی در این هفته یاد آور اهمیت مطالعه در میان قشر کودک و نوجوان می شوند.

وی در این باره افزود: افزایش سرانه ی مطالعه در میان کودکان، نوجوانان و خانواده ها از اهداف کانون به شمار می آید که در این برنامه ها ضمن معرفی کتاب و تشویق اعضا به کتابخوانی بیش از ۸۰۰ جلد کتاب نیز به دانش آموزان هدیه داده شد.

آسمند تجهیز و ارسال چندین عنوان کتاب برای مراکز استان را از دیگر برنامه های این هفته از سوی اداره کل کانون دانست و افزود: تجهیز کتابخانه های کانون به منابع مطالعاتی به روز و ارزشمند از جمله برنامه هایی است که در طول سال چندین بار اتفاق می افتند و کتابهای تازه چاپ به طور مداوم در اختیار اعضای کتاب خوان مراکز قرار می گیرند.

گفتنی است بیش از ۱۰ هزار کودک و نوجوان از فعالیت های کانون در هفته ی کتاب و کتابخوانی امسال بهره مند شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =