کد خبر: 334225
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
اعضای ادبی استان خراسان رضوی بر بلندای قاف

سه تن از اعضای ادبی مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان رضوی به باشگاه رویش‌ استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: کیانا امتحانی، مهدیه سادات حسینی‌راد و زینب شفیع نادری به باشگاه رویش‌ استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) راه یافتند و به همراه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان خانم عزت صدیقی لویه در اردوی سه‌روزه اعضای دهکده ساحلی استان گیلان شرکت کردند.

سلامی‌راد افزود: این سه عضو برگزیده فهرست ارسالی از شاعران نوجوان (۱۵ الی ۱۷) استان به ستاد بودند. فرایند شناسایی استعدادهای برتر از تابستان سال جاری از سوی ستاد آغاز شد که حدود ۵٠٠ نفر به عنوان استعدادهای ادبی از سراسر کشور معرفی شدند؛ در این میان ۳۲۲ اثر در حوزه شعر از استعدادهای ادبی بودند. گزینش ۶۰ اثر برتر و راه‌یابی آنان به اردوی سه روزه نتیجه نهایی این رویداد بود که از استان خراسان رضوی سه نفر در آن شرکت داشتند. این اعضا در اردوی افتتاحیه باشگاه رویش‌ استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) که به‌منظور بسترسازی برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی، از یکم تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، حضور یافتند.

سخنرانی و حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش، سمیه‌سادات ابراهیمی، مشاور امور بانوان و خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فاطمه طارمی مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع کارشناسان و اعضای شاعر از جمله برنامه‌های نشست بود.

همچنین شرکت در کارگاه­‌های آموزشی از جمله نشست کارگاهی با حضور سعید بیابانکی، احمد خدادوست و شاهین رهنما، از شاعران نام‌آشنا و فعال در عرصه کودک و نوجوان، کارگاه شعر با حضور مهدی مردانی، میثم متاجی و مریم اسلامی و میلاد عرفان­پور از جمله برنامه‌های آموزشی نشست بود.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: تربیت نسل نو شاعران متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایند محور ادبی بود.

لازم به توضیح است: هم‌زمان گردهمایی و نشست کارشناسان مسئول و کارشناسان ادبی سراسر کشور نیز در مرکز فرهنگی و آموزشی فرهنگیان استان گیلان در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد. بازدید از آکواریوم مجتمع کاسپین، تماشای طلوع آفتاب و حضور در بازار منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه‌های تفریحی این اردو بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =