صدمین نشست کتابخانه مرجع کانون با موضوع «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها» برگزار می‌شود

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری صدمین نشست خود را با موضوع «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها» برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست روز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در کتابخانه مرجع واقع در خیابان خالد اسلامبولی با حضور وحید طوفانی کارشناس ارشد رشته‌ی کتابداری و پژوهش‌گر و سیاوش صفاریان‌پور مجری، برنامه‌ساز تلویزیونی، روزنامه‌نگار علمی و پادکست‌ساز برگزار می‌شود.

گفتنی است انسان به کمک حواس پنج‌گانه با دنیای اطراف ارتباط برقرار می‌کند و رسانه‌ها برای جذب مخاطب خود از این حواس بهره می‌برند. برای برقراری ارتباط از طریق گوش، صدا لازم است. این ارتباطِ صدامحور، زمانی از طریق رادیو و اکنون با رشد فناوری از طریق پادکست‌ها امکان‌پذیر شده است.

برهمین اساس دامنه پادکست‌ها بسیار گسترده است و از مباحث تخصصی تا عمومی را در برمی‌گیرد. امروزه با توجه به همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه هوشمند، استفاده از پادکست‌ها نیز رونق گرفته است و به نظر می‌رسد ضرورت دارد سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، به‌ویژه سازمان‌هایی که برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند، به اهمیت این رسانه بیشتر توجه کنند. به راستی راه‌های جذاب‌سازی پادکست‌هایی که برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شوند چیست و آیا پادکست‌ها می‌توانند راهی برای بهبود فرهنگ مطالعه باشند؟

علاقه‌مندان به حضور در صدمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی نیز می‌توانند در فضای اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

صدمین نشست کتابخانه مرجع کانون با موضوع «کودکان و نوجوانان و دنیای پادکست‌ها» برگزار می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =