دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به یزد انتقال یافت

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به انتقال دبیرخانه دائمی قصه‌گویی به یزد گفت: مدیریت، جریان‌سازی و برنامه‌ریزی جشنواره قصه‌گویی از این پس در یزد مدیریت خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح اظهار داشت: با کمال افتخار در سال جاری رکورد شرکت در جشنواره قصه‌گویی شکسته شد و با مشارکت ۱۷هزار نفری در بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی شاهد مراحل پایانی جشنواره به میزبانی یزد هستیم‌.

وی با بیان اینکه ۱۴ کشور در جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: حضور کشورهای مختلف در این جشنواره از خصوصیات خوب این جشنواره است.

فلاح با اشاره به جوایز اهدایی در این جشنواره گفت: نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی به قصه‌گوی برتر جشنواره به انتخاب داوران اهدا خواهد شد.

وی گفت: همه قصه‌گوها در همه بخش‌ها قالب‌ها و موضوع‌ها ارزیابی می‌شوند و به بهترین آنها به انتخاب داوران، شایسته دریافت نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی در ایران خواهند شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: ما با این اقدام به سمت ثبت جهانی قصه‌گویی حرکت می‌کنیم، البته ممکن است که در پایان جشنواره قصه‌گویی کسی شایسته دریافت این جایزه نباشد اما روند کار را انجام خواهیم داد.

رییس بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون‌ با اشاره به جایزه شهید سلیمانی گفت: امسال یکی از موضوع‌های جشنواره بحث شهید سلیمانی است و ما به یکی از برگزیدگان این حوزه در جشنواره امسال جایزه ویژه‌ای اهدا خواهیم کرد.

فلاح با اشاره شعار جشنواره قصه لبخند بسازیم است گفت: جایزه ویژه لبخند و رضایت مخاطبان نیز یکی دیگر از جوایز مهم بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی قصه‌گویی به یزد انتقال خواهد یافت گفت: مدیریت جریان‌سازی و برنامه‌ریزی جشنواره‌های آینده قصه‌گویی از یزد مدیریت خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهادها و گروه‌های مختلف در حوزه فرهنگ‌سازی از قصه و قصه‌گویی استفاده می‌برند خاطرنشان بیشترین آمار شرکت کننده در جشنواره‌های قصه‌گویی سال‌های گذشته حدود هزار نفر بوده است که فاصله قابل توجهی با جشنواره امسال دارند.

فلاح با اشاره به برگزیدگان جشنواره در هر قسمت گفت: در هر موضوع جشنواره یک برگزیده خواهیم داشت، بخش‌هایی اعم از آیینی، سنتی، مدرن و کلاسیک، قصه‌های ۹۰ ثانیه، زبان اشاره و بین‌الملل، جایزه شهید سلیمانی، لبخند، داستان‌های نیروهای انتظامی و... جایزه خواهند داشت.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =