قصه‌ها به زندگی معنا می‌دهند/ کودکان به دنبال معنا هستند تا لذت

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: امسال جشنواره در پایتخت قصه‌گویی ایران اجرا می‌شود و امیدواریم مقدمات ثبت جهانی قصه‌گویی را به خوبی در این جشنواره پیگیری کنیم.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به اینکه امسال ۱۷هزار نفر شرکت کردند گفت: این میزان مشارکت، جشنواره را بسیار متمایز کرده و از بزرگترین رقابت‌های قصه‌گویی محسوب می‌شود.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مزین شده است و جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین قصه اختصاص پیدا خواهد کرد.

فلاح افزود: مفتخریم نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی را برای اولین بار در طول جشنواره در پایتخت قصه و قصه‌گویی به یکی از قصه‌گویان اهدا کنیم و گامی مثبت برای ثبت جهانی قصه‌گویی برخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه با شعار با قصه لبخند بسازیم برگزار و با هدف مردمی‌سازی قصه در خانواده‌های ایرانی برگزار می‌شود.

قصه‌ها به زندگی معنا می دهند/ کودکان به دنبال معنا هستند تا لذت

فلاح با تأکید بر اینکه قصه‌ها در زندگی‌های ما جاری و ساری هستند و قابلیت نقل و روایت دارند گفت: بچه‌ها بیشتر از اینکه دنبال لذت باشند دنبال معنا هستند و قصه چیزی است که بیش از هر چیزی به زندگی ما معنا می‌دهد و برای انتقال تجربه و آموختن به دیگران بسیار موثر است‌.

فلاح تصریح کرد: قصه می‌تواند تمام حواس مخاطبان را جمع کند و آن‌ها بدون خستگی ساعت‌ها با آن وقت بگذرانند، قصه‌ها نه تنها می‌تواند انسان‌ها را بزرگ کنند بلکه با قصه می‌توان کسب و کارها را هم بزرگ کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: به این واسطه در جشنواره قصه‌گویی امسال قصه‌هایی با موضوع پیشرفت، اراده و کسب و کار اضافه شد و اجراهای خوبی صورت گرفت. به امید اینکه برای تقویت حوزه اقتصاد از ظرفیت قصه گویی استفاده ببریم.

فلاح گفت:‌ قصه‌ها با یک شخصیت آغاز می‌شود، شخصیت اصلی دچار مشکل و گرفتاری می‌گردد به دنبال راهنما گشته و راهنما به او ایده می‌دهد و او تلاش می‌کند و قهرمان قصه در چالش پیروز می‌شود و مخاطبان قصه نیز از آن درست عبرت و تجربه می‌گیرند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هر قصه ممکن است یک روایت باشد اما هر روایتی قصه نیست، قصه شاکله پیوسته دارد.

فلاح ادامه داد: ما به دنبال این سیاست بودیم که قصه را مردمی‌سازی و عمومی‌سازی کنیم و خانواده‌ها از ظرفیت قصه برای تعلیم و تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت رسانه را به جشنواره اضافه کردیم گفت: قصه‌ها از طریق رسانه به تمام نقاط کشور می‌رسد و همه بچه‌های این مرز و بوم قصه‌ها را خواهند دید و شنید.

وی گفت: هر شب یک ساعت از طریق شبکه پویا ساعت ۲۰.۳۰ مهمان خانه‌های مردم خواهیم بود.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =