نقالی و پرده‌خوانی در مدارس احیا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر احیا نقالی و پرده‌خوانی در مدارس گفت: آموزش، توسعه و ترویج پرده‌خوانی در بین نوجوانان و جوانان منجر به آشنایی این قشر با فرهنگ و داستان‌های قدیمی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز ۲۷ آذر ۱۴۰۲ افتتاحیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در محل سالن هلال‌احمر برگزار شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در این مراسم با بیان اینکه انسان متاثر از بیان است، گفت: این یکی از خلصت‌های انسان است و خداوند قدرت شنیدن و گفتن را به آدمی داده است و اینکه شنیدنی‌ها را به چه نحوی بشنویم و چگونه آن را بیان کنیم از عنایت‌های خداوند است.

ناصری افزود: خداوند متعال حس زیبا دیدن و زیبا شنیدن و زیبا گفتن را به انسان داده است چرا که آدمی طالب این نیازهاست.

امام جمعه یزد گفت: انسان باید زیبا حرف بزند، زیبا ببیند و زیبا بشنود و این هنر و قدرتی است که خداوند در وجود هر کس نهاده است و این مهم روحیه کمال در انسان محسوب می شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: فطرت انسان کمال‌طلب است و همیشه می‌خواهد بهتر بشنود و بهتر ببیند، قصه‌گویی نیز یک هنر است که انسان‌ها می‌توانند سخنان خود را در قالب قصه برای دیگران تعریف کنند و زیبایی‌ها را انتقال بدهند.

ناصری ادامه داد: برخلاف صحبت عادی که چندان در ذهن نمی‌ماند قصه جایگاه مطالب را در ذهن‌ها بیشتر می‌کند.

ناصری با تاکید بر فعال شدن پرده‌خوانی در مدارس گفت: اگر نقالی را در مدارس راه بیندازید و در مدارس توسعه و ترویج دهید نوجوانان و جوانان بیشتر با فرهنگ و داستان‌های قدیمی آشنا می‌شوند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =