قصه حماسه کودکان غزه به گوش کودکان جهان برسد

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: روایت حماسه بلند و قهرمانانه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین باید با زبان قصه به گوش کودکان جهان برسد و قصه‌ها راوی صدای کودکان فلسطین و راوی مظلومیتشان در بیداری وجدان‌های خفته خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد پیش از ظهر روز ۲۷ آذر در آیین پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی یزد در سالن هلال‌احمر این شهر یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و خصوصا شهدای غزه و شهادت بیش از ۷هزار کودک و زن فلسطینی و شهدای اخیر نیروی انتظامی و نیز سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت.

وی، به راویان و قصه‌گویان در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی، فرهاد فلاح رئیس جشنواره و دیگر دست‌اندرکاران کشوری و استانی در برگزاری این جشنواره و نیز به مهمانان از کشورهای خارحی از جمله آرژانتین، هند، آفریقای جنوبی، اسکاتلند، انگلیس، ترکیه، تانزانیا، کنیا، مالزی، اوگاندا، لبنان و فرانسه که به صورت حضوری و یا برخط را که در این جشنواره حضور یافته‌اند، خیرمقدم گفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در سخنانی قصه‌های آفرینش پروردگار در طبیعت و نیز قصه‌های قرآنی را یادآور شد.

قصه حماسه کودکان غزه به گوش کودکان جهان برسد

عزیزی از قصه به عنوان زیستن زندگی‌ها و فراتر از حیات انسان‌ها و سفر به نادنسته‌ها و ناگفته‌ها یاد کرد و افزود: در ورای هر قصه‌ای حقیقتی زیباست و قصه‌ها تجلی هویت، اصالت و پیشینه تمدنی هر ملتی هستند.

وی، تصریح کرد: قصه از لالایی مادران آغاز می‌شود و گاهواره کودکان را تاب می‌دهد تا در پیچ و تاب روزگاران و در فراز و فرودهای زندگی تاب بیاورند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، با یادآوری شهادت بیش از ۷هزار کودک و زن فلسطینی در غزه، تأکید کرد: روایت حماسه بلند و قهرمانانه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین باید با زبان قصه به گوش کودکان جهان برسد و قصه‌ها راوی صدای کودکان فلسطین و راوی مظلومیت‌شان در بیداری وجدان‌های خفته خواهند شد.

عزیزی، ابراز کرد: قصه کودکان غزه قصه رنجی عظیم بر شانه‌های نحیف اما استوار کودکان غزه است و مادران‌شان قصه پایداری درختان زیتون را بارها و بارها برای آنان زمزمه کرده‌اند و امروز قصه‌های این سرزمین را می‌سازند.

وی، با اشاره به میزبانی یزد از جشنواره بیست‌وپنجم قصه‌گویی، اظهار کرد: شهر یزد دیار دارالعباده و دارالعلم و دیار قنات و قنوت و قناعت و سرزمین قصه‌های عمیق و ناب است که روایت خشت خام آن میراث ناملموس جهان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، افزود: قصه هر قنات این شهر حکایت همت بلند مردمش را دارد و قصه چهار هزار شهید یزد را بادگیرها زمزمه می‌کنند و قصه شب‌های پرستاره‌اش را بر بام خانه‌ها بازمی‌خوانند.

عزیزی، تصریح کرد: شهر یزد شهری که هنوز کوچه‌های آشتی‌کنانش قصه مردمی اصیل و خدا محور را در سینه خود دارد و هنوز استاد مهدی آذریزدی در گوشه‌ای از این شهر برای بچه‌های خوب قصه‌ای خوب می‌خواند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یزد پایتخت قصه‌گویی ایران از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در سالن هلال‌احمر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =