ترویج قصه‌گویی در اولویت برنامه مسئولان در اجرای برنامه‌های فرهنگی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ قصه‌گویی مهم‌ترین هدف ما در برگزاری رویدادهای بزرگ قصه‌گویی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی‌اکبر عزیزی اظهار کرد: شهر میراث جهانی یزد، سرشار از منابع هویت ساز از مفاخر، آیین‌ها، تاریخ، تمدن و فرهنگ است و ما در جایگاهی هستیم که رسالت ما انتقال این سرمایه‌ها به نسل جدید است.

وی به اهمیت قصه و قصه‌گویی در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: و نمی‌توان از بُعد تاثیرگذار قصه در تعلیم و تربیت غافل ماند.

عزیزی اشاره کرد: از آنجا که قصه یکی از محوری‌ترین بعدهای انتقال تمدن به حساب می‌آید، بنابراین ترویج فرهنگ قصه‌گویی از مهم‌ترین اهداف در برپایی برنامه‌های فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: قصه‌گویی یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های ایرانی است و نمی‌توان از بُعد تاثیرگذار تعلیمی و تربیتی آن غافل ماند.

عزیزی با اشاره به اینکه شهید آوینی معتقد است؛ قصه زمانی کاربردی خواهد بود که در راستای مفاهیم والای انسانیت باشد تشریح کرد: ما برای انتقال اصالت خود، نیازمند ایجاد فضای مفرح هستیم و بی‌تردید در فضای مفرح و سالم، هر چه اتفاق افتد، تربیت و فرهنگ است.

وی ادامه داد: مفتخر به میزبانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و انتخاب شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت قصه ایران هستیم، شایسته است با تمام توان به میدان بیاییم تا لحظه‌های ماندگاری برای همه رقم بزنیم و نتایج و پیامدهای مثبت فرهنگی در کارنامه استان یزد ثبت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ابراز امیدواری کرد تا نوای قصه‌گویی هر ساله پر شورتر از گذشته شنیده شوند و بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی، ملی و اسلامی به واسطه قصه و قصه‌گویی در مهد فرهنگی و تاریخی یزد گسترش یابد.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =