مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کار اثرگذار و آشناسازی مخاطبان با جذابیت‌ فعالیت‌های کانون، گامی موثر در جهت تثبیت مرجعیت این نهاد فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی که هم‌زمان به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی با کارکنان ستادی و مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سخن‌می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: برای نیل به‌این هدف، همراه‌سازی اولیا و مخاطبان کودک و نوجوان لازم و ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان در همین‌زمینه به فعالیت‌های تخصصی و ارتباط موثر و مستمر مربیان این مجموعه فرهنگی با اعضا اشاره‌ و اظهارکرد: جدی‌گرفتن ارتباط دوسویه با والدین و برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک، بستری برای عمق‌بخشی به هم‌گرایی‌ها و به تبع آن، افزایش گستره مخاطبان محسوب‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی در این‌میان، اشاره‌ای به همکاری‌های کانون با دیگر مجموعه‌های فرهنگی داشت و ضمن مهم‌ارزیابی‌کردن اجرای طرح‌ «کانون‌مدرسه»، گفت: طی دومین سال اجرا، افزایش مدارس تحت پوشش، فراهم‌سازی بسترهای لازم برای پایدارسازی حضور مخاطبان و استفاده هدف‌مند از دانش‌آموزان در قالب کانون‌یار، از اولویت‌هایی است که مدنظر قراردارد.

او درهمین‌ارتباط، ادامه‌یافتن اجرای طرح «هرکلاس‌، یک کتاب‌خانه» و حضور مربیان مراکز ثابت و سیار کانون در مدارس را فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها عنوان‌کرد و پیگیری این مهم را در دستورکارخواند.

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره سرود آفرینش با عنوان« نغمه‌های روشن فردا» نیز از موضوع‌هایی بود که موردتوجه مدیرکل کانون گیلان قرارداشت و وی با تبیین اهمیت مردمی‌سازی این هنرها و لزوم جریان‌سازی‌های فرهنگی‌هنری تصریح‌کرد: امکان همراهی گروه‌های کانون و غیرکانونی فرصتی مغتنم برای همراه‌سازی طیف‌گسترده‌تر مخاطبان به‌شمارمی‌رود.

میرعظیمی در همین‌حال، پیشینه روشن استان گیلان در حوزه سرود را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به استقبال گسترده از سرود «سلام فرمانده» در سطح ملی و بین‌المللی گفت: این حرکت هنرمندان گیلانی می‌تواند تکیه‌گاهی برای بالندگی این هنر و معرفی گیلان به‌عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره‌های سرود کانون قرارگیرد.

مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

وی هم‌چنین، بخش مهمی از صحبت‌های خود را به لزوم برنامه‌ریزی و برگزاری ویژه‌برنامه‌های خلاقانه و هدف‌مند در مناسبت‌های پیش‌رو اختصاص‌داد  و با اشاره به  میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگ‌داشت مقام شامخ مادر و زن گفت: باید برای نکوداشت این مناسبت برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.

این مسئول، هم‌زمانی این مناسبت با سالگرد شهادت سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی را یادآورشد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالروز شهادت سرداردل‌ها گفت: پیشنهادمی‌شود که این آیین‌ها طی دو روز مختلف و با جدیت هرچه بیش‌تر برگزارشود.

یوم الله ۹ دی نیز ازدیگر ایامی بود که در سخنان میرعظیمی به‌آن اشاره‌شد و وی با اشاره به پیشگامی گیلانیان در مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب و نمایش بصیرت و ولایتمداری در ۸ دی ۱۳۸۸ تصریح‌کرد: ضروری است با حضور پرشور در آیین‌های روز و  هفته بصیرت، شور و شعور انقلابی کارکنان و اعضای کانون به‌بهترین شکل‌ممکن به‌نمایش گذاشته‌شود.

وی درعین‌حال، به برنامه‌ریزی معاندان جهت به‌حاشیه راندن شخصیت‌های به‌نام و باورمند انقلابی و جایگزین‌سازی چهره‌های بدنام‌گفت: برای مواجهه با این حرکت‌های مذبوحانه، نیازمند حرکت‌های سازنده فرهنگی هستیم.

او دراین میان شهادت حضرت ام‌البنین(س) و نام‌گذاری این روز به‌عنوان«روز تکریم مادران و همسران شهدا» را امکانی مناسب برای فرهنگ‌سازی، تجلیل از این سرمایه‌های معنوی وآشناسازی نسل کودک و نوجوان با پاسداران  مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی دانست و افزود: لازم‌است تجلیل از این بزرگواران در مرکز استان و شهرستان‌ها مدنظر قرارگیرد.

مدیرکل کانون استان گیلان در ارتباط با جایگاه و نقش بی‌بدیل مادران و فرزندان شهدا تصریح‌کرد: چنانچه به کشورهای منطقه و امنیت حاکم بر کشور نگاهی اجمالی‌داشته‌باشیم، بیش‌از پیش برای تکریم و نکوداشت این بزرگواران تلاش خواهیم‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود، مشارکت و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، شبکه استانی باران و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت برای غنی‌سازی پویش سراسری «هزارلاله‌غزه» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده غزه را خاطرنشان‌کرد و با مهم‌ارزیابی‌کردن حمایت‌های بی‌دریغ کانونی‌ها از آنان افزود: فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت حداکثری مخاطبان در این پویش سراسری، لازم و ضروری است.

ادامه‌بخش این نشست که  روز دوشنبه، ۴ آذر ۱۴۰۲ صورت‌گرفت، صحبت‌های سجاد کوچک‌نژاد، معاون فرهنگی، اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول این معاونت، خدیجه زحمتکش، کارشناس آفرینش‌های هنری و جعفر مجیدی، مسئول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

این مسئولان طی این هم‌نشینی حضوری و مجازی با مهم توصیف‌کردن هم‌دلی و هم‌گرایی‌ها، بر ضرورت پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این مجموعه تاکیدکردند.

نگاه ویژه به‌پیوست‌های دینی فعالیت‌های کانون و هم‌چنین، ارزش‌مند ارزیابی‌کردن ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب، از موضوع‌هایی بود که در این نشست مورد تاکیدقرارگرفت.

پایان بخش نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طرح دیدگاه‌ها و بیان نقطه‌نظرات از سوی  همکاران مراکز فرهنگی هنری و پاسخ‌گویی مسئولان بود.

مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

مرجعیت کانون در حوزه کودک ونوجوان تثبیت‌شود/ کار اثرگذار در اولویت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =