قصه گوی فارس برگزیده بخش بین الملل قصه های نود ثانیه ای در یزد شد

مهدی محمدی امام جمعه موقت ارسنجان با قصه ذرت مکزیکی، برگزیده بخش بین الملل قصه های نود ثانیه ای در یزد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان فارس، آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در یزد پایتخت قصه و قصه‌گویی ایران، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد. این مراسم که در روز  پنجشنبه ۳۰ آذرماه۱۴۰۲، پس از سه روز رقابت میان بیش از ۶۰ قصه‌گو از کشورهای مختلف جهان؛ عمدتاً از ایران، در سالن دانشکده حضرت رقیه(س) یزد برگزار شد؛ برترین‌های قصه‌های نیروی انتظامی و غزه در بخش غیر رقابتی و قصه‌گویان برتر رقابتی در بخش زبان اشاره و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و دیگر بخشها معرفی  شدند.

هیات داوران، برترین‌های نیروی انتظامی را «فرهاد مرادی» با قصه «معمار و نقاش» از کرمانشاه، «الهام زارعی‌زاده» با قصه «پاسگاه حسن آباد» از کردستان و «عمران سعدی فر» از هرمزگان با اجرای قصه «پلیس مهربان» حائز لوح تقدیر و جایزه نقدی از سوی فرماندهی انتظامی کشور معرفی کردند.
در بخش غیر رقابتی قصه‌های غزه نیز «فاطمه محمودی» از آذربایجان شرقی با قصه «نام پاکن»، «رقیه دشتی» از اردبیل با قصه «ریحانه و گلیم بالا»، همچنین «موسی کاظم» از قم با قصه «غزه» برتر شناخته شدند. همچنین در بخش زبان اشاره «غزل محمدی نژاد» از استان کرمانشاه جایزه خود را دریافت کرد.


برگزیدگان بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه نیز به این شرح اعلام شد: سما تجا، زهرا زارع خورمیزی، مطهره السادات و آمنه اولیا از یزد، مهدیا مصطفوی از قزوین، زهرا دهستاتی بافقی و نیلوفر زارعین از یزد، مهدی محمدی از فارس، محسن وظیفه پشت کوه از اردبیل، محمدامین ابراهیمیان مقصود از تهران، کیان زارعی گواری از مرکزی، سید بهار حسینی از زنجان.


هیات داوران این دوره جشنواره  برگزیده بخش آیینی‌ سنتی در رده نوجوانان علیرضا متقی با اجزای قصه «غلام عشق» از استان مرکزی؛ و برگزیده بخش آیینی و سنتی بزرگسالان حسین کاظمی با اجرای «نقل رستم و تهمینه» از مازندران معرفی کرد. همچنین برگزیده بخش مدرن و کلاسیک در رده بزرگسالان زهرا اکبری‌نژاد «با قصه چقل‌ووس»   از لرستان و برگزیده بخش مدرن و کلاسیک نوجوانان نیز محیا کمالیان با قصه «خر برفت» از یزد اعلام شدند. جایزه ویژه بخش لبخند در این دوره از رقابت‌ها نیز به زهره باقری از استان البرز به قصه «طوطی و بقال» اعطا شد.


جایزه ویژه سردار سلیمانی در بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی،  به سیمین محمدعلی‌پور از آذریایجان شرقی با قصه «سی‌ام» رسید .
در بخش بین المللی این دوره از جشنواره نیز «سیده زینب فاطیما» از کشور هندوستان با قصه‌ای با عنوان «برکت» برگزیده این دوره از جشنواره شناخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =