ایران قدرتمند، اکنون محور مقاومت است

دبیر کنگره 8 هزار شهید استان همدان در مراسم اجتماع بزرگ فرزندان حاج قاسم خطاب به دانش‌آموزان گفت: ایران کشوری قدرتمند است و ما محور مقاومت در منطقه هستیم پس قدر این امنیت را بدانید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز مراسم اجتماع بزرگ فرزندان حاج قاسم همزمان با سراسر کشور در برنامه‌ای مشترک بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری برگزار شد.

در این مراسم سردار مهدی فرجی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران نواحی آموزش و پرورش و 200 نفر از دانش‌آموزان پایه متوسطه اول دوم و حضور داشتند.

در ابتدای مراسم گروه سرود مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 کانون همدان اجرا داشتند و سپس ثمین بخشی، یکی از اعضای کانون قصه‌ای در خصوص کودکی حاج قاسم برای مدعوین تعریف کرد.

در ادامه آیسا احمدی فرزند شهید احمدی یکی دیگر از اعضای کانون به مناسبت شهادت سردار سلیمانی دکلمه خواند.

سپس دبیر کنگره 8 هزار شهید استان همدان ضمن تشکر از همراهی و زحمات اداره کل آموزش و پرورش و کانون در برگزاری کنگره اظهار کرد: شما دانش‌آموزان و معلمان سرمایه اصلی این کشور و آینده‌ساز هستید.

وی ادامه داد: من از سال 60 با سردار سلیمانی رفاقت داشتم و اوج رفاقت ما به سال 93 برمی‌گردد سالی که داعش وارد عراق شد و سردار سلیمانی نگرانی بسیار داشت.

فرجی تصریح کرد: آن زمان فرمانده تیپ بودم و به دستور حاج قاسم وارد عراق شدیم. دختران من بدانید تمام کارهایی که حاج قاسم انجام داده قابل پخش نبوده و ما توانسته‌ایم فقط بخش بسیار کوچکی از آن را نمایش بدهیم.

وی بیان کرد: ما باید با وجود چنین شهدایی قدر امنیت را بدانیم و باید قدرشناس باشیم و برای کسانی که برای انقلاب و ایران از خود  و خانواده خود گذشتند ارزش بگذاریم.

فرجی به سفر سردار سلیمانی به همدان اشاره و خاطرنشان کرد: نوع نگاه و برخورد حاج قاسم به خانواده شهدا به خصوص فرزندان شهدا یک نگاه خاص بود.

وی همچنین به حضور حاج قاسم در منزل شهیدان خدری اشاره و تصریح کرد: مابه دستور سردار سلیمانی و بدون هماهنگی وارد خانه شهیدان خدری شدیم و آن روز چهلم مادر این شهیدان بود؛ ورود حاج قاسم به آن خانه بسیار جالب بود و همه در شوک بودند و ایشان با تمام اهل منزل احوالپرسی کرد و عکس یادگاری گرفت.

فرجی به دختر شهید شوهانی اشاره و او را به بالای سن دعوت کرد و خطاب به دختران حاضر در مراسم گفت: دختران عزیز من به حلما نگاه کنید او فرزند احمد شوهانی است که پدرش از شهدای مدافع حرم است و پدر این دختر فرزندان خود را رها کرد و چند ماموریت مهم و سخت را در سوریه انجام داد تا اینکه به دست داعش به شهادت رسید؛ حال وظیفه ما چیست؟

وی افزود: همه این شهدای مدافع حرم فرزندان نوزاد و کودک داشتند یا فرزند آنها دنیا نیامده بود؛ ما باید قدردان این فرزندان باشیم و ما هر آنچه می‌توانیم برای آنها بکنیم در مقابل محبت پدر آنها هیچ کاری نکرده‌ای.

جانشین سابق فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: من در لبنان، عراق، سوریه بوده‌ام و بدانید یک کشور بسیار قدرتمند داریم و ما اکنون محور مقاومت در منطقه هستیم.

سپس از فرزندان شهدا تقدیر به عمل آمد و از تابلوی سردار سلیمانی که کاری از دانش آموزان هنرستان تهذیب بود رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =