حضور کارشناس ادبی کانون البرز در مدرسه‌ی امام سجاد(ع) و معرفی برنامه‌ی «دوپنجره»

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، برای دانش آموزان دبستان امام سجاد(ع) از دو پنجره و نقد و بررسی کتاب های نویسندگان و شاعران با حضور خود آنان سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز مهتاب میرزاپور، کارشناس ادبی کانون البرز افزود این برنامه با مشارکت و همکاری نادیا باقری، مربی مسؤول مرکز شماره‌ی ۴ کانون کرج در مدرسه‌ی امام سجاد(ع) حصارک بالابرگزار شد.

وی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته نیز گفت هدف این جلسه آشنایی دانش آموزان با برنامه ی «دو پنجره» و دعوت از کلاس ششمی‌ها برای حضور در مراکز کانون و شرکت آنان در برنامه‌های کانون بود.  

میرزاپور در ادامه گفت روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در این مدرسه حضور یافته و  با بچه‌ها در مورد کتاب شعر«تا خیابان خوشبخت» سروده‌ی بابک نیک‌طلب و این شاعر صحبت کردیم.

کارشناس ادبی کانون البرز ادامه داد در این ویژه برنامه به بچه‌ها گفته شد که ما در هر فصل، یک شاعر و یک نویسنده  را دعوت می‌کنیم تا با کودکان و نوجوانان دیدار کرده و با هم در مورد آثار  گفتگو کنند و از همگی دانش آموزان دعوت کردیم  به همراه معلم ها و کادر به این میهمانی در کتابخانه‌های کانون بیایند.

میرزاپور افزود، مطالعه ی کتاب «شعر چیست »، صحبت در مورد تخیل و خاطره و نوشتن یادداشت‌های روازنه و نقش در آن نویسندگی، خوانش شعر توسط یکی از دانش آموزان و گفتگو در مورد علاقه به نویسندگی اجرا شد.

میرزاپور همچنین گفت  در این جلسه  قرار شد مطالب ساده‌ای که به ما یاد می‌دهد چطور به یک متن ادبی نگاه کنیم و نکاتی در رابطه با نقد شعر برای دانش آموزان ارسال شود.

 آشنایی با بخش مکاتبه‌ای و چگونگی ارسال نامه توسط اعضا به واحد آفرینش‌های ادبی کانون البرز، پایان بخش این جلسه‌ی کلاسی صمیمانه بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =