آثارِ بخش رقابتی هشتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون داوری شد

محصولات رسیده به بخش رقابتی هشتمین دوره انتخاب اسباب‌بازی سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران این جشنواره متشکل از مهدیه کرمی، فاطمه‌سادات بصیرت، مریم ابراهیمی، مجید خدام، امیرحسین میردامادی، اسماعیل جان‌علی‌پور، محسن حموله، مسعود حسنلو، لیلا بابایی، احسان منشی و محمدصادق باطنی، ۲۲۳ محصول رسیده به مرحله داوری پایانی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی گفت: پس از اعلام فراخوان بخش رقابتی هشتمین دوره انتخاب اسباب‌بازی برتر سال، تعداد ۵۷۳ محصولی که در سایت شورای نظارت بر اسباب‌بازی بارگذاری شده بود بعد از غربالگری اولیه به ۲۲۳ مورد منتخب رسید. داوران بخش رقابتی روز یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ این محصولات را برای انتخاب و تقدیر در ۱۱ بخش داوری کردند.

آثارِ بخش رقابتی هشتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون داوری شد

آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی افزود: اسباب‌بازی‌های ایرانی در بخش‌های برترین کیفیت تولید (در شش بخش اسباب‌بازی‌های فلزی، پلاستیکی و پلیمری، چوبی، کاغذی و مقوایی، پارچه‌ی و ترکیبی) و برترین اسباب‌بازی‌های سازنده ایرانی در پنج دسته فکری، حسی و حرکتی، مهارتی و آموزشی، شبیه‌سازی دنیای واقعی، سازه‌ها و جورچین‌ها از سوی داوران بررسی شد.

وی در مورد تفاوت‌های این دوره از انتخاب برترین اسباب‌بازی سال گفت: امسال کیفیت محصولات در بخش‌های مختلف نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجه‌ای داشته که کار داوری در بعضی بخش‌ها را دشوار کرده بود. در انتخاب اسباب‌بازی‌های منتخب هشتمین دوره فقط محصولات تولید شده مورد بررسی قرار گرفته‌اند و کیفیت و تنوع تولید در اولویت داوران بوده است.

آثارِ بخش رقابتی هشتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون داوری شد

مهدی‌زاده‌تهرانی در ادامه با اشاره به تنوع و کیفیت محصولات رسیده به دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی افزود: محصولات منتخبی که به بخش پایانی داوری رسیدند، دارای کیفیتی در سطح بازارهای جهانی هستند و تولیدکنندگان نیز بیشتر به سمت بومی‌سازی قطعه‌ها و اخذ استانداردهای ملی و جهانی حرکت کرده‌اند. همچنین محصولات شرکت‌های منتخب علاوه بر کیفیت قابل توجه به تنوع قابل قبولی نیز رسیده‌اند که این خود نویدی بر ظرفیت صادرات این محصولات به کشورهای منطقه و بازارهای جهانی است.

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در پایان خاطرنشان کرد برگزیدگان صنعت اسباب‌بازی ایران در هشتمین دوره انتخاب اسباب‌بازی سال در دی ۱۴۰۲ معرفی و در بخش‌های مختلف قدردانی خواهند شد.

هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ایران از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران از روز ۲۷ دی تا ۷ بهمن سال ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

آثارِ بخش رقابتی هشتمین جشنواره اسباب‌بازی کانون داوری شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =