افتتاح نخستین فرهنگسرای سیار برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر زاهدان

نخستین فرهنگسرای سیار با عنوان نشاط و امید با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان فعالیت خود را برای مخاطبان حاشیه شهر آغاز کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، فرهنگسرای سیار نشاط و امید برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر زاهدان افتتاح شد.

در ابتدای این آیین، که با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت، مدیرکل کانون استان گفت: انجام کارهای تربیتی و پرورشی در راستای ارتقای سطح فرهنگ جامعه، امری ضروری است که نیازمند مشارکت همه مسئولان است.
محمدرضا سالاری ادامه داد: با توجه به فراوانی جمعیت جوان سیستان و بلوچستان و پراکندگی جغرافیایی آن، ایجاد فرهنگسراهای سیار یکی از راهکارهای مناسب و موثر در دستیابی به اهداف مورد نظر است.
وی انس کودکان و نوجوانان با «کتاب و کتابخوانی» را حلقه مهمی در زنجیره فعالیت‌های فرهنگی خواند و با معرفی فعالیت‌های کانون، اساس آن را بر پایه این اصل مهم استوار دانست.
سالاری سپس با اشاره به مراکز سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تاثیر آن در مناطق محل ماموریت در حاشیه شهر زاهدان و روستاهای زاهدان و زابل گفت: همکاران ما در این بخش، در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی برای مخاطبان خود، کودکان را با دنیای شگفت‌انگیز کتاب آشنا می‌کنند.
مدیرکل کانون در ادامه در خصوص فرهنگسرای سیار نشاط و امید گفت: شرایطی فراهم شد تا به کودکان و نوجوانان بیشتری خدمت‌رسانی کنیم و بر همین اساس با اهدای ۱۰۰۰ جلد کتاب، از انتشارات کانون، گام اول در این زمینه برداشته شد که این حرکت با اهدای بازی و سرگرمی ادامه خواهد داشت.
شهردار زاهدان نیز از اهمیت کار فرهنگی در مناطق حاشیه شهر زاهدان سخن گفت و ضمن تقدیر از مجموعه کانون، همکاری دستگاه‌ها را در این زمینه امری ضروری دانست.
گفتنی است فرهنگسرای سیار نشاط و امید با همکاری کانون پرورش فکری استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان افتتاح شد.

افتتاح نخستین فرهنگسرای سیار برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر زاهدان

افتتاح نخستین فرهنگسرای سیار برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر زاهدان

افتتاح نخستین فرهنگسرای سیار برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر زاهدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =