کانون پرورش فکری متعلق به همه کودکان و نوجوانان ایران است

در جریان سفر مدیرعامل و شورای معاونان کانون پرورش فکری به استان قزوین، معاونان فرهنگی، توسعه مدیریت و منابع و تولید کانون از مراکز استان قزوین بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های مراکز این استان قرار گرفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ از مراکز الوند، شریفیه و اقبالیه کانون قزوین بازدید کرد.

فلاح در بازدید از مراکز کانون در استان قزوین ضمن اینکه در جریان فعالیت‌های مراکز کانون قرار گرفت، در دیدارهایی با اعضا و مربیان به بیان نکاتی پیرامون برنامه‌های کانون پرورش فکری پرداخت.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به موضوع کانون‌یار که براساس طرح «کانون مدرسه» اجرا می‌شود بر حضور کانون یاران تأکید کرد و گفت: به رغم مخالفت عده‌ای بحث کانون یار راه‌اندازی شد. به نظرم اگر در این موضوع با صبوری پیش برویم بچه‌ها توانمند می‌شوند و در آینده اعضای کنشگری خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه آینده کانون در دستان این اعضاست پیشنهادهایی برای پررنگ شدن نقش کانون یاران مطرح کرد.

همچنین تشکیل شورای کانون در مدارس که براساس طرح «کانون مدرسه» اجرا خواهد شد، از دیگر مواردی بود که فلاح به آن اشاره داشت.

معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: اعضای فعال کانون باید بتوانند برخی فعالیت‌های کانون مانند امانت کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل گروه‌های سرود و نمایش، پی‌گیری فراخوان‌ها وغیره را در مدارس دنبال کنند.

وی اظهار کرد: هرجا تجمعی از بچه‌ها باشد باید خودمان را برسانیم و «کانون مدرسه» یکی از این موارد است.

فلاح گفت: در حوزه خانواده هم باید ورود کنیم تا همراهی خانواده‌ها را داشته باشیم. مربیان کانون باید پل بین مرکز و خانواده‌ها باشند.

معاون فرهنگی با تأکید بر اهمیت کار در کانون و مهم بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری بیان کرد: بخش مهمی از رفع آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی بر عهده کانون است.

همچنین معاون فرهنگی کانون در دیدار با اعضای یکی از مراکز کانون قزوین گفت: یک دفتر داشته باشید با عنوان دفتر نادانسته‌ها و سوال‌هایی که برایتان پیش می‌آید بنویسید. تاثیر این کار این است که وقتی بخواهید کتابی انتخاب کنید سراغ کتابی می‌روید که سوال‌های شما را پاسخ دهد و وقتی سوال زیاد داشته باشید برای مطالعه انگیزه پیدا می‌کنید.

وی ادامه داد: وقتی ذهن کار کند سوال ایجاد می‌شود اما وقتی کار نکند سوال ایجاد نمی‌شود. وقتی چند روز برایتان سوالی پیش نیاید و سوالی نداشته باشید که بنویسید با مراجعه به این دفتر متوجه می‌شوید ذهنتان درگیر نبوده است.

فلاح افزود: کلمه‌های جدیدی که یاد می‌گیرید بنویسید؛ مثلا یک کتاب می‌خوانید که چند کلمه جالب دارد. بعد سعی کنید در صحبت و نوشتارتان از این کلمات استفاده کنید. این کار ادبیات شما را رشد می‌دهد.

برگزاری دوره تربیت مربی و برگزاری جلسه‌های گلستان‌خوانی نیز از دیگر پیشنهادهای فرهاد فلاح در دیدار با اعضای کانون بود.

حضور صمیمانه معاون فرهنگی کانون و همراهان در کنار اعضای طرح «کانون مدرسه» در مرکز شریفیه، بازدید از سالن سینمای مرکز شریفیه، نشست صمیمانه با اعضای نوجوان و فعال مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه، شاهنامه‌خوانی عضو مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه در حضور معاون فرهنگی، دیدار با دو عضو قدیمی مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه از برنامه‌های معاون فرهنگی در این سفر بود.

محمدحسین توسلی سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون نیز در جریان این سفر همراه فرهاد فلاح بودند.

کانون پرورش فکری متعلق به همه کودکان و نوجوانان ایران است

تأکید بر تلاش بیشتر مربیان برای معرفی تولیدات کانون

همچنین محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید از مراکز فرهنگی هنری استان قزوین بر تلاش بیشتر مربیان کانون برای معرفی تولیدات کانون تاکید کرد.

کریمی‌صارمی در جمع مربیان استان قزوین خواستار معرفی بیشتر تولیدات کانون و ارائه بازخورد به این مجموعه شد تا در سایه آن کانون بتواند محصولات مناسب و پراقبال‌تری تولید کند.

گفتنی‌است محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید، روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست و مهرداد قیصر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون از مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو کانون آبیک، خاکعلی، ضیاآباد و محمدیه بازدید کردند.

کانون پرورش فکری متعلق به همه کودکان و نوجوانان ایران است

کانون فرصتی برای همه بچه‌های ایران

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری نیز در بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون استان قزوین بر ایجاد زمینه لازم برای برخورداری همه بچه‌های ایران از کانون تأکید کرد.

امین کمالوندی در جمع مربیان استان قزوین ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی و بلندهمتی موجود در همه کارکنان، کانون فرصتی برای همه بچه‌های ایران شود که بالندگی و رشد آن‌ها را تضمین کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، امیر محمدپور مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی و حامد ابراهیمی معاون اداره‌کل امور مالی کانون از مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو تاکستان، بویین زهرا، سگزآباد و آوج بازدید کردند.

تقویت لایه ستاد و صف مبتنی بر رویکرد مدیریت غیرمتمرکز، تقویت همبستگی و هویت خانواده کانون، گسترش تعامل‌های استانی و ساماندهی سفرهای استانی معاونان از اهداف سفر مدیرعامل و شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان قزوین و در ادامه سایر استان‌های کشور است.

در این سفرها سه معاون تولید، فرهنگی و توسعه و مدیریت منابع کانون به همراه مدیران‌ عضو شورای معاونان از تمامی مراکز فرهنگی هنری در شهرهای مختلف استان‌ها بازدید می‌کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =