بیش از ۴۰ اثر برگزیده سهم کانون خراسان رضوی از نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی

اعضای کانون خراسان رضوی در دوسالانه هنرهای تجسمی کشور خوش درخشیدند و ۴۱ جایزه را در بخش‌های مختلف از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزیدگان نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار رشته معرفی شدند. خراسان رضوی برای دومین سال متوالی جوایز بسیاری را در دوسالانه هنرهای تجسمی اعضا از آن خود کرده است. امسال بیش از 40 اثر از اعضای کانون خراسان رضوی در بخش‌های مختلف نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی حائز رتبه شده‌اند.

در مجموع ۳هزار و ۴۶۳ اثر در رشته‌های نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری و عکاسی به دبیرخانه این رویداد هنری رسید. در رشته «نقاشی»، تعداد ۱هزار و ۷۲۸ اثر در پنج گروه سنی ۴ تا ۱۷ سال به دبیرخانه این دوسالانه رسید. هیأت داوران از میان آثار، ۲۸ اثر را برگزیده و ۴۰ اثر را شایسته تقدیر اعلام کردند. در این بخش خراسان رضوی با 19 برگزیده و شایسته تقدیر در جایگاه نخست قرار دارد. در این بخش مربیانی چون هاجر اعلمی، مژگان شمیمی، مرضیه حزیره، فاطمه حلواچیان، زینب وفاکیش توحیدی، عاطفه خالصی‌فر، محبوبه دهقانی، ناهید نصیرزاده در کنار اعضا به آموزش و هدایت آنها پرداختند.

در بخش «خوش‌نویسی» نیز هیأت داوران ۴۵۵ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال را داوری کردند و ۲۶ اثر را برگزیده و ۱۵ اثر را شایسته تقدیر اعلام کردند. در این بخش سهم جوایز خراسان رضوی 7 اثر بوده است که مربیانی چون مریم شاهی، سیده زینب حسینی، مریم حسن‌پور، بشرا ابوترابی، مریم فرخ فال در مراکز در کنار اعضا به آموزش و هدایت آنها پرداخته‌اند.

در رشته «سفال‌گری» در پنج گروه سنی ۷ تا ۲۲ سال، ۳۹۴ اثر را داوری کردند و ۲۱ اثر برگزیده و ۲۵ اثر شایسته تقدیر اعلام کردند. خراسان رضوی در این بخش 9 جایزه را از آن خود کرده است و آن را مرهون مربیانی چون مرضیه حزیره، سمیه نخعی، فاطمه حلواچیان، زهرا سادات اخلاقی بوده است. 

در رشته «عکاسی» نیز ۸۳۴ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال به دبیرخانه ارسال شد که ۲۰ اثر عکاسی برگزیده و ۱۲ اثر شایسته تقدیر اعلام شد. 6 جایزه در این بخش مربوط به خراسان رضوی بود که مربیانی چون الهه انتظاری، سمیه نخعی، ناهید نصیرزاده، مژگان شمیمی در کنار اعضا حضور داشتند.

جهت مشاهده لیست برگزیدگان اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =