کد خبر: 336023
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان تکریم و معارفه‌ شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ روز پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، محمدباقر احمدی‌چگنی فرماندارخرم‌آباد، رضاعزتی مدیرکل آموزش و پرورش، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامان سپهوند مدیرکل حوزه هنری، فرشاد دریکوند معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاون امور کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان استانی، مربی مسئولان مراکز در سالن اجتماعات کانون لرستان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان تکریم و معارفه‌ شد

کانون ریشه عمیقی در حوزه فعالیت‌های تربیتی دارد

امین کمالوندی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ مرکز با حدود ۴هزار مربی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: این مراکز وظیفه پرورش فکر، ارتقای سطح فهم و زندگی اجتماعی و هنجارهای مورد نظر و نظام تربیتی اسلامی و ایرانی را از سن ۶ سالگی تا ۱۷ سالگی بر عهده دارند که از این تعداد، ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهرها و روستاهای سراسر استان لرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت کانون زبان ایران گفت: ۱۰ زبان زنده دنیا در کشور از سوی کانون زبان آموزش داده می‌شود و آموزش زبان فارسی نیز در بخشی از کشورهای منطقه و فرامنطقه انجام می‌شود و قراردادهایی نیز برای گسترش این آموزش‌ها با کشور چین و چند کشور حاشیه خلیج فارس منعقد شده است.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام کانون در لرستان گفت: ۳ مرکز در شهرهای نورآباد، کوهدشت و خرم‌آباد با پیشرفت فیزیکی ۳۷ تا۵۰ درصد وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال  ۱۴۰۳ این مراکز را به بهره‌برداری برسند.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون با اشاره به اینکه مراکز کانون لرستان با کمتر از ۱۰۰ مربی مشغول به فعالیت هستند، گفت: یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری در این سال‌ها راه‌اندازی واحدهای سیار و مراکز پستی و مکاتبه‌ای برای استان است که مربیان کانون به اعضای متعدد به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق و زیست عشایری به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان تکریم و معارفه‌ شد

کمالوندی با تاکید بر حمایت‌های بیشتر از سوی ستاد کانون و مدیران ارشد استان از کانون لرستان گفت: با توجه به وجود استعدادهای ناب و کم‌نظیر لرستان، توجه جدی و حمایت‌های بیشتر باید در این استان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هم‌افزایی و هم‌گرایی بین دستگاه‌ها به‌خوبی وجود دارد، گفت: این هم‌افزایی به‌ویژه در وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اقماری آن با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گسترده است و این نویدبخش اتفاق‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان کشورمان خواهد بود.

کمالوندی با اشاره به اینکه سرانه مراکز ثابت به نسبت دانش‌آموزان در لرستان در سطح پایینی قرار دارد، گفت: افزایش مراکز سیار و تماشاخانه‌های سیار در دستور کار قرار دارد که بتوانند به روستاها و مناطق فاقد مرکز خدمات ارائه دهند.

کمالوندی در مورد کمبود نیروهای انسانی در مراکز کانون گفت: با توجه به ضوابط اجرایی قانون بودجه در سال جاری امکان جذب نیرو وجود ندارد؛ اما سه اقدام را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: اضافه کردن ساعت کاری همکاران پاره‌وقت تا سقف ۱۲۰ ساعت، جذب مربیانی که به صورت شهریه‌ای، کلاسی و آموزشی با کانون همکاری داشتند و مراحل گزینش را گذرانده‌اند به صورت قراردادهای پروژه‌ای و اضافه کردن ساعت کار همکاران شاغل به صورت اضافه کار و پرداخت ماموریت از جمله این اقدام‌ها هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون گفت: مربیان کانون خوش‌فکر، پرتلاش و عاشق هستند که برخی در هفته ۱۴ منطقه را در بدترین شرایط آب و هوایی پوشش می‌دهند.

وی به ادغام مراکز پستی و مکاتبه‌ای در مراکز ثابت و سیار به منظور جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز به منظور جبران بخشی از کمبود مراکز صورت خواهد گرفت.

کمالوندی در مورد ادغام کانون پرورش فکری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یا هر نهاد دیگری نیز گفت: کانون ریشه عمیقی در حوزه فعالیت‌های تربیتی دارد و به عنوان نهاد مرجع تربیت فکری و پرورش کودکان و نوجوانان مستقل باقی خواهد ماند و تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۰۰مراکز در کانون پرورش فکری گفت: امکان تعطیلی و ادغام کانون با هر جای دیگر وجود ندارد و بودجه بسیار خوبی برای تقویت فعالیت‌های مراکز کانون در نظر گرفته شده که با وجود مربیان پرتلاش، فهیم و دوره دیده این مهم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان تکریم و معارفه‌ شد

برای حرکت به سمت تمدنی غنی باید به کودکان ونوجوانان توجه کرد

احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان گفت: مقوله تربیت در کودکی و نوجوانی رقم می‌خورد و برای تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد باید از دوره نوجوانی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: مخاطب این نهاد کودکان و نوجوانان هستند و در این ایام شاهد پرپر شدن چند هزار نفری کودکان در غزه هستیم درحالی‌که حق‌گویی و حق‌طلبی را فریاد می‌زنند.

یاوری با محکومیت کودک‌کشی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: دست‌پروردگان رژیم صهیونیستی در ایرانِ مظلوم مقتدر جنایت شهدای کرمان را رقم زدند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته سپاه پاسداران ایران اسلامی بزرگترین عملیات موشکی را علیه تروریست‌های اطراف کشور انجام داد و این باعث افتخار است.

یاوری با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور و تمدنی نیروی انسانی است، افزود: برای حرکت به سمت تمدنی غنی به کودکان و نوجوانان باید توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقوله تربیت در کودکی و نوجوانی رقم خواهد خورد افزود: برای تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد باید از دوره نوجوانی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری مکمل تربیت است، گفت: کانون آن‌گونه که باید نتوانسته نقش بارز خود را به عرصه ظهور برساند و انتظار می‌رود این مجموعه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

یاوری با بیان اینکه در عرصه تربیت، هزینه کردن نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای تربیتی فرهنگی لازم است و با حفظ هویت این دستگاه‌ها باید تعامل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم، اضافه کرد: باید در افقی روشن تمدن اسلامی را رقم بزنیم و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه باید نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان تکریم و معارفه‌ شد

فعالیت‌های کانون لرستان با همکاری مربیان صورت گرفته است

در بخش دیگری از این مراسم مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طول دوره مدیریتی خود پرداخت و افزود: فعالیت‌های صورت گرفته با همکاری مربیان کانون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی علوم و نجوم در سال ۱۳۹۸ با بهترین امکانات در استان افتتاح شد، افزود: فعالیت‌های خوبی در این مرکز به صورت تخصصی انجام شده است.

محمدجواد محمدی به افتتاح سه مرکز مهم در استان برای کودکان و نوجوانان استان در بهمن ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نیز سه پروژه در نورآباد، کوهدشت و خرم‌آباد در دست ساخت است و امیدواریم به زودی تکمیل شوند.

در پایان این مراسم کمالوندی با اهدای حکمی که به امضای حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده بود، رضا داوری را به‌ عنوان مدیرکل کانون استان لرستان معرفی و از محمدجواد محمدی قدردانی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان تکریم و معارفه‌ شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =