در دوره کنونی باید به سمت تربیت حماسی برویم

مدیرعامل کانون پرورش فکری در نشست شعرخوانی «بمب بادبادک نیست» بر ضرورت تربیت حماسی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که با عنوان «بمب بادبادک نیست» برگزار شد، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در ابتدای صحبت‌های خود از حضور شاعران برجسته حوزه پایداری تشکر کرد.

وی با اشاره به باشگاه ادبی «قاف» که زیر نظر آفرینش‌های ادبی کانون تربیت شاعران نوجوان را برعهده دارد بر استمرار برنامه‌های اینچنینی تأکید کرد.

علامتی در ادامه با یادی از شهدای کرمان و تعداد بالای شهدای دانش آموز و زیر ۱۸ سال این واقعه تلخ، شعری درباره کودکان غزه خواند.

مدیرعامل کانون سپس اشاره‌ای به آیه ۳۱ سوره محمد درباره جهاد داشت: «شما را می‌آزماییم تا مجاهدان و شکیبایان از شما را معلوم کنیم و خبرهایتان را آشکار می‌سازیم.» و در ادامه درباره سبک تربیتی که جهاد در آن اهمیت دارد سخن گفت.

وی افزود: چه تربیتی باعث می‌شود وقتی کلمه مبارزه و جهاد پیش می‌آید افراد به وسط میدان بیایند؟ این سبک تربیتی چیست؟ چه چیز باعث مقاوم شدن افراد می‌شود؟ خروجی سبک‌های تربیتی امروز این است. ما باید به فکر این نوع تربیت باشیم. شهدای مدافع حرم و مجاهدان علمی ما میانگین سنی ۳۰ سال داشتند و شهید شدند.

در دوره کنونی باید به سمت تربیت حماسی برویم

علامتی تصریح کرد: اینکه در هر مبارزه‌ای چه علمی باشد و چه در میدان شخص خودش را موظف به حضور بداند، فقط در تربیت حماسی اتفاق می‌افتد. اگر فردی بخواهد مبتنی بر نیازهای جامعه و نیازهای تمدنی کار کند یک طراحی مشخص در حوزه تربیتی نیاز دارد.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه این جلسه یکی از مصادیق تربیت حماسی است گفت: در دنیا دستگاه‌های تربیتی مختلف داریم. اما در دوره کنونی باید به سمت تربیت حماسی برویم و این نکته را در نظر بگیریم که امروز دنیا از این موضوع هراسان است.

علامتی در پایان صحبت‌های خود از برگزاری مسابقه «دوست فلسطینی من» ابراز خرسندی و از دست اندرکاران آن تشکر کرد.

نشست شعرخوانی «بمب بادبادک نیست» روز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ تا ۱۷ از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور مدیران و معاونان کانون برگزار شد.

در دوره کنونی باید به سمت تربیت حماسی برویم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =