آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون برگزار شد

برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور گروهی از مسئولان، پیش‌کسوتان و فعالان صنعت اسباب‌بازی، اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عصر روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ آیین پایانی جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، سیدمحمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری علوم شناختی و جمعی از فعالان صنعت اسباب‌بازی برگزار شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ضمن اظهار خوشحالی از کیفیت بالای اسباب‌بازی‌ها بیان کرد: رویکرد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی طبق اسناد بالادستی و صفحه‌هایی که ستاد فناوری شناختی تحت آن شکل گرفته، سه حوزه مطرح دارد؛ نخست «سلامت و سرمایه شناختی» است که به کودکانی‌ که شاید دچار اختلال‌های مختلف باشند و یا به سایر گروه‌ها می‌پردازد که در تمام رده‌های سنی اسباب‌بازی هم کارکرد دارد.

آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون برگزار شد

سیدمحمد مهدوی در همین زمینه افزود: تا ۲۰ درصد اختلال یادگیری در دانش‌آموزان وجود دارد که جا دارد از اسباب‌بازی برای درمان این اختلال‌ها استفاده شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اضافه کرد: حوزه «آموزش و پرورش شناختی» رویکرد دیگر ستاد علوم شناختی است که بیان می‌کند چه‌طور از آموزش و پرورش کمک بگیریم تا کودکان را درگیر کنیم و آن‌ها را  بهتر و بهینه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم. حوزه «علوم شناختی» نیز به‌عنوان سومین رویکرد به حوزه رفتارهای جمعی یا حوزه شناخت اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند، جایی که رفتارها و انگاره‌های جامعه مورد مطالعه و مداخله قرار می‌گیرد.

مهدوی تاکید کرد: در هر سه ماموریت، ما امکان بازی را موثر تلقی می‌کنیم. سازمان فناوری شناختی کوشش کرده تا محصولات مورد اطمینان را با نماد «هوشا» جدا کند و این نشان به بازی‌ها و سایر ابرازهای شناختی تخصیص پیدا می‌کند و به خانواده‌ها اعتماد می‌بخشد تا از محصولات حوزه فناوری شناختی استفاده کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در پایان افزود: ما بدون تردید شاهد نفوذ فناوری شناختی و هوش مصنوعی در آموزش و پرورش خواهیم بود و ستاد آماده است تا همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد.

آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون برگزار شد

کیفیت و مفهوم در پنج سال گذشته پیشرفت خوبی داشته ‌است

احسان منشی رییس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در این آیین بیان کرد: مسرورم صنعت اسباب‌بازی را به عنوان صنعتی صاحب فکر و خلاقیت معرفی کرده‌ایم و توانستیم ابزارهای تعلیم و تربیت را در اختیار معلمان قرار دهیم. از نظر کیفیت و مفهوم، پیشرفت اسباب‌بازی در ۵ سال گذشته رشد خوبی داشته است.

اسباب‌بازی اسبابِ بازی نیست

آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ضمن بیان دستمریزاد به همکارانش گفت:  ۵۷۳ پرونده در یکسال گذشته مورد بررسی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی قرار گرفت که ۱۸۳ اسباب‌بازی انتخاب شد. کیفیت اسباب‌بازی‌ها بسیار بالا رفته و انتخاب اسباب‌بازی برتر بسیار سخت شده و برنده‌های امروز به نوعی نماینده‌ای از دیگر محصولات هستند.

آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون برگزار شد

مهدی‌زاده تصریح کرد: در ۷ دوره قبلی جشنواره این مرحله را با عنوان بخش رقابتی می‌شناختیم ولی امروز این بخش، بخش رفاقت و دست به دست هم دادن برای تولید محصول با کیفیت است. برندگانِ امشب، مسئولیت سنگینی دارند و باید تمام تلاش‌شان برای یک سال تولید باکیفیت را انجام دهند.

رییس دبیرخانه شورای نظارت افزود: اسباب‌بازی اسبابِ بازی نیست. امروزه کسانی را داریم که با سرمایه‌های چندین میلیاری وارد این صنعت شده‌اند و به طور جدی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنده آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیستم‌، سربازی کوچک برای اعتلای فرهنگ این کشور هستم و امیدوارم این جشنواره گشایشی نیکو برای یک سال تولید با کیفیت باشد.

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و مشاور امور بانوان و خانواده، مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون و لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون دیگر حاضران این جلسه بودند.

آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

نمایشگاه و فروشگاه این جشنواره یک روز تمدید شد و تا پایان روز ۸ بهمن به کار خود در همین مرکز ادامه می‌دهد.

آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =