تماشاخانه‌های سیار کانون به بندرعباس و بندر لنگه می‌روند

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با آغاز دهه مبارک فجر به مدت ۸ روز در محلات شهر بندرعباس و بندر لنگه لحظه‌های شادی را برای کودکان و نوجوانان رقم خواهند زد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری از روز ۸ بهمن وارد هرمزگان شدند و به مدت ۴ روز در قشم و روستاهای این جزیره برای مدارس و عموم مردم برنامه‌های شاد و جذاب اجرا کردند.

در ادامه این سفر یک تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در ۱۲ بهمن همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور در شهر بندرعباس با بیش از ۲۰ اجرا در محلات شهرک توحید، نخل ناخدا، طلابند، محله سورو، پارک ساحلی، کوهستان پارک پنجعلی، مدرسه نفت (نخل پیرمرد)، محله آیت‌الله غفاری، مدرسه (بهشت زهرا)، فرودگاه قدیم، مسجد نایبند جنوبی، چاهستانی‌ها، برکه گرد، پارک محله پشت شهر، شهرک مروارید، شهرک پیامبر اعظم، چهچکور، اسلام‌آباد، گل کنی، کوی ملت و... به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این تماشاخانه‌ علاوه ‌بر اجرای برنامه‌های شاد و نشاط‌بخش نمایش عروسکی «ماجرای گله من» را به همت هنرمندان گروه «عروسک‌های جادویی» برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به روی صحنه‌ می‌برند.

نویسنده و کارگردان این نمایش امیرمحمد انصافی است و با بازیگری و عروسک‌گردانی محسن قصری، زهره قاسمی، نرگس صفامنش، سجاد بهره‌مند، سامان حیدری و هوتن آزادی و آهنگ‌سازی محمد امیرارجمند به اجرا گذاشته ‌می‌شود.

محور این نمایش که طراحی و ساخت عروسک‌های آن را زهرا مریدی و نسیم یاقوتی برعهده داشته‌اند، ماجرای چوپانی است که علاقه‌ به شغل و گله گوسفندانش را از دست‌ می‌دهد و آرزو می‌کند که دیگر چوپان نباشد. برآورده‌شدن آرزوی او از سوی یک موجود فضایی، نقطه اوج این نمایش شادِ آهنگین و سرآغاز رویدادهای تازه است.

سپس تماشاخانه سیار دیگر کانون پرورش فکری پس از اجرا در قشم ۱۲ بهمن به شهرستان بندرلنگه می‌رود و همزمان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کشوری و استانی در این شهرستان به اجرا برنامه خواهد پرداخت.

بر اساس این خبر با آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر تماشاخانه سیار با حضور در بندر کنگ، گزیر و بوستانه شهرستان بندرلنگه با اجرای نمایش زنده عروسکی «یکی دم منو بدوزه»، مسابقه، بازی و سرگرمی شور و نشاط را برای کودکان و نوجوانان و عموم مردم به ارمغان خواهد آورد.

نمایش «یکی دم منو بدوزه» یک نمایش آهنگین ویژه کودک و نوجوان و به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار است.

رضا جوشعار از کارگردانان به‌نام استان هرمزگان است که سابقه چندین سال فعالیت در حوزه تئاتر کودک و نوجوان را دارد و تاکنون آثار جذابی تولید کرده است.

وانیا بارانی، رضا رمضانپور، هومان محسن‌زاده، محمدرضا احمدی، ثمین عالی‌زاده، کوثر رستمی، فروغ درخشنده، فاطمه و نرگس سیاهوشی، دلانی منصوری و نیوشا فاضلی بازیگران این نمایش هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =