«بچه‌های کشتی رافائل» و انتشارات کانون در بین رمان‌های نوجوان و ناشران برتر هدهد سفید

رمان «بچه‌های کشتی رافائل» به نویسندگی محمدرضا مرزوقی در بین سه اثر برگزیده و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بین ناشران برتر دومین دوسالانه نشان «هُدهُد سفید» قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی این رویداد فرهنگی - که متولی برگزاری آن نهاد کتاب خانه‌های عمومی کشور است - روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ و در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

«بچه‌های کشتی رافائل» و انتشارات کانون در بین رمان‌های نوجوان و ناشران برتر هدهد سفید

در این جشنواره ۳۰۰ کتاب پُرامانت کتابخانه‌ها در یک فصل به صورت جداگانه از سوی ٣هزار عضو کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در گروه کودک و نوجوان انتخاب و مورد داوری قرار گرفت که از میان آن ها ۶۰ عنوان کتاب(۳۰ عنوان کتاب کودک، ۳۰ عنوان کتاب نوجوان) به مرحله نهایی راه یافته و سرانجام با نظر هیات داوران نهایی ۶ عنوان کتاب(۳ عنوان کتاب کودک و ۳ عنوان کتاب نوجوان) به عنوان برگزیده و با عنوان محبوب‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان به انتخاب مخاطبان برگزیده شد.

بر همین اساس رمان «بچه‌های کشتی رافائل» به نویسندگی محمدرضا مرزوقی از کتاب‌های کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از سه اثر برگزیده این رویداد و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان یکی از سه ناشر برتر دومین دوسالانه نشان «هُدهُد سفید» انتخاب شدند.

این جایزه‌ها را محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کرد.

«بچه‌های کشتی رافائل» و انتشارات کانون در بین رمان‌های نوجوان و ناشران برتر هدهد سفید

دو سالانه هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی، اخلاقی، ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در دو سطح ملی و استانی برگزار شد.

داستان رمان «بچه‌های کشتی رافائل» از زبان محمد، یکی از نوجوانان بومی بوشهر روایت می‌شود. محمد و دوستانش که به تازگی از جزیره‌ی خارک به بوشهر آمده‌اند، در آرزوی دیدن کشتی رافائل هستند. آن‌ها یک بار با قایق کوچکی تا نزدیکی‌های رافائل می‌روند اما سرانجام به کمک جمالو، که با یکی از خدمه‌های کشتی و کاپیتان آن آشنایی دارد، موفق می‌شوند پیش از این‌که موشک‌های عراقی به کشتی اصابت کنند، از نزدیک داخل آن را ببینند...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =