تربیت، عنصری مهم در حوزه تمدن نوین اسلامی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امروز برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، نیازمند آموزش، پرورش و تمدن نوین اسلامی هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی، روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ ۱۴۰۲ همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در شورای اداری استان مرکزی که در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما مرحله‌ای از نظام تکریم بشری است که از پیامبران آغاز شده و با پیامبران ادامه یافته و نتیجه آن در انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود.

وی افزود: میوه زحمت‌های امامان و پیامبران، امروز در قالب انقلاب اسلامی از نهضتی که در سال ۱۳۴۲ شروع شد، به بار نشسته است. نباید از دید یک رخداد اجتماعی به انقلاب نگاه کرد بلکه این انقلاب یک نظام فکری را رقم می‌زند. اگر در جای جای دنیا اتفاقی رخ می‌دهد، بر مبنای فردیت است اما نظام جمهوری اسلامی و ساختار رشد آن بر مبنای ساختار اجتماعی اتفاق می‌افتد.

تربیت، عنصری مهم در حوزه تمدن نوین اسلامی است

مدیرعامل کانون اضافه کرد: امروز در مرحله ورود به عرصه تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم. باید ریل‌گذاری درستی اتفاق بیفتد تا آرمان‌شهر معنوی و تمدن نوین اسلامی بروز کند.

علامتی با اشاره به اینکه تربیت عنصر بسیار مهم در حوزه تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، نیازمند آموزش، پرورش و تمدن نوین اسلامی هستیم و به تربیت حماسی که مبتنی بر تعالیم اسلامی است نیازمندیم و باید در این مسیر حرکت کنیم. نگاه ویژه به آینده سازان جمهوری اسلامی با این تربیت خود را نشان خواهد داد.

به گفته وی، امروز با نسلی مواجه هستیم که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور نداشتند اما دل در گرو جمهوری اسلامی دارند. در حادثه تروریستی کرمان که مردم به یاد شهید سلیمانی حضور داشتند، یک سوم شهدا، کودک و نوجوان بوده و ۲۸ نفر از شهیدان دانش‌آموز بودند که این سند افتخار برای نسل جدید است.

مدیرعامل کانون در پایان گفت: مسئولان در مجلس و دولت باید بیشتر برای آینده نسل جدید تلاش کنند تا تمدن نوین اسلامی به دست این نوجوانان به رهبری مقام معظم رهبری رقم بخورد.

تربیت، عنصری مهم در حوزه تمدن نوین اسلامی است

نواخته شدن زنگ انقلاب در زادگاه امام خمینی (ره) و گلباران بیت

در ابتدای این مراسم و در سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی، احسان منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی و جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا، طلاب، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در زادگاه امام راحل، زنگ انقلاب در بیت تاریخی امام نواخته و در ادامه بیت امام خمینی(ره) در شهر خمین گلباران شد.

در پایان این مراسم مدیرعامل کانون به همراه مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری و احسان منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی از نگارخانه عکس در بیت تاریخی امام بازدید کردند.

یادآوری می‌شود این آیین از شبکه استان مرکزی (آفتاب) به صورت مستقیم پخش شد.

تربیت، عنصری مهم در حوزه تمدن نوین اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =