مدیرعامل کانون در شورای ادارای استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی (ره)

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای اداری استان مرکزی در بیت امام راحل در خمین گفت: امروزه به تربیت حماسی که مبتنی بر تعالیم اسلامی بوده نیازمندیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین روز از دهه مبارک فجر روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ مهمان ویژه ی شورای ادارای استان مرکزی در شهرستان خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) بود.

شورای ادارای استان مرکزی با حضور دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و مخلص الائمه استاندار استان مرکزی و منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی ،مسئولین ،مدیران و اعضای شورا ، همزمان با  آغاز دهه فجر در بیت تاریخی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مدیرعامل کانون در شورای ادارای استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی (ره)

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سخنانی در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ما مرحله‌ای از نظام تکریم بشری است که از پیامبران آغاز شده و با پیامبران ادامه یافته و نتیجه آن در انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: میوه زحمات امامان و پیامبران، امروز در قالب انقلاب اسلامی از نهضتی که در سال ۱۳۴۲ شروع شد، به بار نشسته است. نباید از دید یک رخداد اجتماعی به انقلاب نگاه کرد بلکه این انقلاب یک نظام فکری را رقم می‌زند. اگر در جای جای دنیا اتفاقی رخ می‌دهد، بر مبنای فردیت است اما نظام جمهوری اسلامی و ساختار رشد آن بر مبنای ساختار اجتماعی اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل کانون در شورای ادارای استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی (ره)

حامد علامتی اظهار کرد: امروز در مرحله ورود به عرصه تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم. امروز باید ریل‌گذاری درستی اتفاق بیفتد تا آرمان‌شهر معنوی و تمدن نوین اسلامی بروز کند. تربیت عنصر بسیار مهم در حوزه تمدن نوین اسلامی است. امروز برای جامعه‌سازی و تمدن سازی، نیازمند آموزش، پرورش و تمدن نوین اسلامی هستیم.

علامتی تصریح کرد: تربیت در حوزه تمدن نوین اسلامی از فردیت به اجتماعی تبدیل می‌شود. امروزه به تربیت حماسی که مبتنی بر تعالیم اسلامی بوده نیازمندیم و باید در این مسیر حرکت کنیم. نگاه ویژه به آینده سازان جمهوری اسلامی با این تربیت خود را نشان خواهد داد.

مدیرعامل کانون در شورای ادارای استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی (ره)

وی گفت: امروز با نسلی مواجه هستیم که در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی نداشته و در دفاع مقدس حضور نداشته اما دل در گرو جمهوری اسلامی دارند. در حادثه تروریستی کرمان که مردم به یاد شهید سلیمانی حضور داشتند، یک سوم شهدا، کودک و نوجوان بوده و ۲۸ نفر از شهیدان دانش آموز بوده اند که این سند افتخار برای نسل جدید است.

وی ادامه داد: مسئولین در مجلس و دولت باید بیشتر برای آینده نسل جدید تلاش کنند تا تمدن نوین اسلامی به دست این نوجوانان به رهبری مقام معظم رهبری رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =