نقد کتاب «چقدر چهره‌‎ات آشناست» در کانون بروجرد

همزمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی نشست ادبی دو پنجره با نقد کتاب شعر «چقدر چهره‌ات آشناست» در کانون پرورش فکری استان لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» نشست ادبی دو پنجره به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بروجرد برگزار شد.
نقد کتاب «چقدر چهره‌‎ات آشناست» در کانون بروجرد
در این نشست اسماعیل اله‌دادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، اعضای انجمن‌های ادبی مراکز کانون، اعضای برتر ادبی، مربیان وکارشناسان حضور داشتند.
در ابتدای این نشست اعضا و مربیان شرکت کننده به صورت حضوری در مرکز شماره ۲ کانون بروجرد و اعضا و مربیان سایر مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان به صورت برخط از طریق اتاق آنلاین کانون پرورش فکری لرستان نقدهای خود را در خصوص کتاب «چقدر چهره ات آشناست» بیان کردند.
سپس اسماعیل اله‌دادی شاعر کتاب «چقدر چهره ات آشناست» مطالبی با موضوع ادبیات، شعر، داستان و نقدآثار ادبی بیان داشت و راه‌های آموزش چگونگی نقد یک اثر را توضیح داد.
اله‌دادی اظهار کرد: نوشتن و فکر کردن یک فرآیند دردناک است و وقتی انسان دردها را می‌بیند شاد بودنش سخت است.وی در مورد فضای غم انگیزشعرهایش گفت: در شعر کودک اعتقاد دارم که شعر باید شادی بخش باشد و در شعر نوجوان سعی کرده‌ام اشعاری آگاهی بخش و امیدبخش داشته باشم.
نقد کتاب «چقدر چهره‌‎ات آشناست» در کانون بروجرد
این شاعر تصریح کرد: دوست دارم پنجره‌ای جدید رو به ذهن نوجوانان باز کنم و دیگرگونه فکر کردن را در شعرهایم لحاظ کنم تا نوجوانان به فهم تازه‌ای از هستی برسند.اله‌دادی عنوان داشت: هر شعری فضا و جهانی مخصوص به خود دارد و شاعر باید با خودش صادق باشد. هر شعر آلبومی از زندگی شاعر است.
این نشست با برنامه جشن امضا کتاب «چقدر چهره‌ات آشناست» سروده اسماعیل اله‌دادی و گرفتن عکس یادگاری شرکت کنندگان به پایان رسید.
نقد کتاب «چقدر چهره‌‎ات آشناست» در کانون بروجرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =