فصل دوستی؛ نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون گیلان و کانون‌یاران

در راستای برگزاری طرح ملی«کانون‌مدرسه»، نشست مجازی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با «کانون‌یاران» برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، طرح ملی «کانون مدرسه»، به‌منظورتوانمندسازی دانش‌آموزان در ۵ محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی از سوی مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان در حال برگزاری است و در این میان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش برای ارتقای آگاهی و توان‌مندسازی دانش‌آموزان در دستور کارقراردارد.

استفاده از قابلیت‌های اعضای دانش‌آموز کانون  در قالب «کانون‌یار» مدارس و همراه‌سازی اولیای تربیتی و خانواده‌ها نیز از دیگر  اهدافی است که در مسیر  اجرای هرچه‌بهتر  طرح ملی کانون‌مدرسه در دستورکار قرارمی‌گیرد.

برهمین اساس نیز مدیرکل و مسئولان معاونت فرهنگی کانون استان گیلان چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی ایران را فرصتی برای نشست با ۵۹ کانون‌یارمدارس قراردادند و فصلی تازه در پیش‌برد برنامه‌های تربیتی و آموزشی این مجموعه آغازکردند.

مدیرکل کانون استان گیلان طی این نشست مجازی که با عنوان «فصل دوستی» صورت‌گرفت، با قدردانی از همراهی کانون‌یاران و دست‌اندرکاران برگزاری طرح کانون‌مدرسه، به تشریح اهداف این حرکت هدف‌مند پرداخت و فراهم‌سازی زمینه‌های تربیت تمام ساحتی کودکان و نوجوانان را از اولویت‌ها عنوان‌کرد.

پوشش حداکثری دانش‌آموزان در فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی کانون و بهره‌گیری از اعضای دانش‌آموزکانون به‌عنوان سفیران این مجموعه فرهنگی در مدارس، ازدیگر موضوع‌هایی بود که سیدجلیل میرعظیمی بر آن تاکیدداشت.

این مدیرفرهنگی برهمین اساس نیز فراهم‌آوردن زمینه‌های جذب اعضای جدید را از دیگر اهداف کانون برشمرد و بر اهمیت و نقش موثر کانون‌یاران در نیل به این هدف تاکیدکرد.

سجاد کوچک‌نژاد، معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم در این نشست مجازی، از اهمیت همراهی مربیان، اولیای تربیتی، خانواده‌ها سخن‌گفت و نفش اعضای برگزیده کانون را در نقش «کانون‌یار»، مهم و سازنده ارزیابی‌کرد.

اکرم السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان نیز به تشریح شیوه‌نامه طرح‌ملی کانون‌ مدرسه پرداخت و از همراهی و مشارکت حداکثری دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی‌کرد.

گفتنی‌است، طرح‌ کانون‌ملی طی فرآیندی ۳ ساله با همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =