مربیان خراسان رضوی، به نقد و بررسی کتاب‌های تاریخی پرداختند

همزمان با ایام الله خجسته دهه فجر و در راستای اجرای برنامه‌های کتاب محور استان، نشست نقد و بررسی کتاب‌های تاریخی موجود در مراکز کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، زهره معماری‌نسب کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی استان با اعلام مطلب فوق افزود:تاریخ هر کشور آینه‌ای است که مقابل دیدگان نسل‌ها قرار می‌گیرد تا با دقت در آن بتوانند راه‌های رفته گذشتگان را با نگاه نقادانه ببینند و برای آینده خود و کشور بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. از این رو آشنایی هر چه بهتر و بیشتر نسل کودک و نوجوان امروز با تاریخ گذشته می‌تواند به یافتن هویت ملی آنها و تقویت روحیه میهن‌پرستی کمک شایانی بکند. در این راستا و به منظور هم‌افزایی و هم‌اندیشی مربیان مراکز کانون استان خراسان رضوی و با هدف آشنایی بیشتر همکاران با شیوه نقد و بررسی کتاب‌ها، نشست مجازی نقد و بررسی کمی و کیفی کتاب‌های تاریخی موجود در مراکز کانون برگزار شد.

معماری‌نسب گفت: در این برنامه دو ساعته که در بستر اسکای روم و با مشارکت مربیان فرهنگی به اجرا در آمد، همکاران مراکز با بیان نقطه نظرات خود در خصوص کتاب‌های تاریخی که در مراکز کانون وجود دارند، ضمن معرفی کتاب‌های پر مخاطب تاریخی در مراکز خود، به ارائه شیوه‌های مؤثر معرفی این کتاب‌ها در جهت علاقمندسازی اعضا به مطالعه آنها پرداختند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی استان بیان داشت: مربیان مراکز به اتفاق، عقیده داشتند کتاب‌های موجود در قفسه تاریخی بسیار اندک بوده و پاسخگوی نیاز مخاطبان نیستند. این مشکل در قفسه کودکان بیشتر رخ می‌دهد و تعداد بسیار اندکی کتاب با موضوع تاریخی در این بخش از راکز وجود دارند. ضمن اینکه کتاب‌های این موضوع به روز هم نیستند و سال‌هاست که منبع تاریخی جدیدی به مراکز ارسال نشده است. این در حالی است که وجود کتاب‌های مناسب و جذاب تاریخی می‌تواند با معرفی خوب و خلاقانه مربیان، موجب ارتقاء سطح اطلاعات اعضا شود. وی خاطر نشان کرد: مجموعه نشست‌های «از قفسه کتابهای کانون چه خبر؟» قرار است در طول سال با موضوعات مختلف مربوط به کتاب‌ها برای مربیان برگزار شده و همکاران به ارائه نقطه نظرات خود بپردازند.

مربیان خراسان رضوی، به نقد و بررسی کتاب‌های تاریخی پرداختند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =