کد خبر: 336874
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
برگزاری عصر شعر جوانه های امید در کانون خراسان جنوبی

در راستای گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عصر شعر جوانه های انقلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ عصر شعر جوانه های امید با حضور نویسنده و شاعر پیشسکوت استان عبدالرضا صمدی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مهدی مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: برای نسل ما که انقلاب را ندیده ایم فهم این مساله که چه اتفاقی افتاده و چه تغییری ایجاد شده نسبتا سخت است. در سال ۱۳۵۷ میراث داران ادبیات ومعارف ایران آینده کشور را تغییر دادند.

وی ادامه داد که اگر عمیقا به معنی اشعار فردوسی پی برده باشید متوجه می شوید تمام شاهنامه از منش پهلوانی گفته که شاهنامه شناسان معتقدند نمادی از حضرت علی «ع» است . فردوسی پیام محبان امیرالمومنین را به نسل های بعدی منتقل می کند.

مدیر کل کانون افزود: غیرت و زیر بار زور نرفتن و جرات مندی میراث ادبیات است.

بعد از صحبت مدیر کل کانون استان ، اعضای مراکز سه گانه بیرجند ،آثار و دست نوشته های خود  با موضوع ایران و انقلاب را قرائت کردند.

در ادامه عبدالرضا صمدی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان به نقش انقلاب اسلامی در ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت : تا حال به معنی انقلاب و دگرگونی فکر کرده اید؟ شعر اولین شاخه ی ادبیات که وارد انقلاب شد مانند اشعار ارتشی ، ارتشی چرا برادر کشی.... شاه فراری شده سوار گاری شده....، در بحث غزه اولین هنری که احساسات و عواطف خود را نشان داد شعر بود.

صمدی همچنین چند نمونه از اشعار شاعران کودک و نوجوان در زمینه انقلاب را مانند شعر مصطفی رحماندوست « مثل غنچه بود آن روز...» را معرفی نمود.

شایان ذکر است در این برنامه اشعاری از کتاب جوانه های امید مصطفی رحماندوست توسط اعضای مراکز شعر خوانی و سرود سردار دلها سروده مهران طالبی عضو ارشد کانون و کاری از اعضای مرکز سه بیرجند اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =