کد خبر: 336877
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
شهید، همیشه قلب تاریخ است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدای کرمان گفت: ما مدیون شهدا هستیم و شهید همیشه قلب تاریخ است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی با عرض تسلیت شهادت باب‌الحوائج امام موسی‌بن‌جعفر(ع) بیان کرد: با افتخار عرض می‌کنم که یک سوم این شهدا کودک و نوجوان بودند و این یک سند افتخاری است برای جمهوری اسلامی ایران و پدران و مادرانی که چنین عزیزانی را تربیت کردند و به مقام شهادت رساندند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: همه ما در کودکی زنگی به نام زنگ هنر داشتیم. معلم با خط زیبا جمله‌ای را روی تخته سیاه می‌نوشت و ما خوش‌نویسی می‌کردیم. همه دهه شصتی‌ها جمله «شهید قلب تاریخ است» را سیاه‌مشق کردیم و الان متوجه معنای عمیق این جمله می‌شویم. همه هستی و عالم از واقعه کربلا تا امروز که چهلم شهدای کودک و نوجوان کرمان است درگیر این جمله است. ما امروز مدیون و بدهکار شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و گلزار شهدای کرمان و غزه هستیم.

شهید، همیشه قلب تاریخ است

علامتی گفت: امروز این شهدا با کودکی و نوجوانی خودشان به همه ما درس ایثار، شهادت و شجاعت دادند. شهدا همیشه کانون اجتماع بودند و چه کودک و چه نوجوان معلم می‌شوند و به ما درس می‌دهند. وظیفه ما ساختن ایران قوی است و برای ایران قوی باید ایمان، علم و مدرسه‌مان قوی ‌شود. در این مسیر باید دنبال الگو باشیم و الگوی ما همین شهدا هستند. خدا را شاکریم که در عصر خمینی زندگی می‌کنیم و شهدایی چون حاج‌قاسم سلیمانی و منش، رفتار و کردارشان را به چشم دیده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز الگوی ما مردم صبور کرمان هستند که مقام معظم رهبری در بیان ویژگی‌های این مردم گفتند «نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان، بالعیان مشاهده کرده‌ام؛ شنیدنی نیست، دیدنی است، حس‌کردنی است...» امروز الگوی ما مردم غزه هستند که ماه‌هاست زیر گلوله‌ها در مقابل تجاوز و ظلم مقاومت می‌کنند. عهد و میثاق با امام شهدا و امامان انقلاب و ادامه دادن راه‌شان درس امروز ماست.

یادواره «گنجشک‌های ناتمام» به یاد ۳۲ شهید کودک و نوجوان گلزار شهدای کرمان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش و با حضور محمدمهدی فداکار استاندار، حامد علامتی مدیرعامل، خانواده‌ها و هم‌کلاسی‌های شهدا و مجروحان حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان، در روز  ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمان برگزار شد.

شهید، همیشه قلب تاریخ است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =