یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه کرمان برگزار شد

یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدای کرمان از سوی کانون پرورش فکری با حضور استاندار، مدیرعامل کانون، خانواده‌ها و هم‌کلاسی‌های شهدا و مجروحان حادثه برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یادواره «گنجشک‌های ناتمام» روز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ به یاد ۳۲ شهید کودک و نوجوان گلزار شهدای کرمان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش و با حضور محمدمهدی فداکار استاندار، حامد علامتی مدیرعامل و خانواده‌ها و هم‌کلاسی‌های شهدا و مجروحان حادثه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه کرمان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این آیین بیان کرد: کرمان صحنه زیبایی و شکوه و حماسه بود و اگر حماسه را روایت پهلوانی و شکوه سرزمین‌ها بدانیم به بهترین وجه این مهم در کرمان رقم خورد.

اکبر خدادادی با بیان این‌که شاگردان مکتب سلیمانی معلمان تاریخ هستند افزود: یک سوم شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان و جانبازان کودک و نوجوان این حادثه مصداق تربیت حماسی هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که ویژگی‌های مردم کرمان را دیدنی و نه شنیدنی دانسته‌اند، گفت: این جمعیت کودک و نوجوانی که امروز اینجا هستند توانستند حماسه‌ای دیدنی از ایثار و شهادت و پایمردی بیافرینند.

خدادادی با خوانش شعر مشهور قیصر امین‌پور « سراپا اگر زرد و پژمرده ایم/ ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم...)اظهار داشت: همه زیبایی که در این شعر آمده است را می‌توان در آینه پایمردی خانواده‌های شهدا یافت. چرا که اگر داغ شرط است ما دیده‌ایم. اگر دل دلیل است آورده‌ایم. گواهی بخواهید اینک گواه، همین زخم‌هایی است که نشمرده‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: تازه داستان زیبای این گنجشک‌های ناتمام شروع شده است و باید از این الگوها که یک شبه راه صالحان و پاکان عالم را پیمودند هزار بار شنید و نقل کرد.

یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه کرمان برگزار شد

محمدمهدی فداکار استاندار هم ضمن قدردانی از خدادادی مدیرکل کانون کرمان که کار هنرمندانه‌ای را برای تبیین راه و نام شهدای حادثه تروریستی 13 دی کرمان، شروع کردند، تشریح کرد: این‌که یک سوم شهدای حادثه گلزار کودک و نوجوان هستند منحصر به فرد است و حتما باید برای ثبت جنایتی که دشمن انجام داده است برای همیشه تاریخ تلاش شود. این‌که بچه‌ها عزت و حماسه‌ای آفریدند و خونی که بر زمین ریخته شد باید با زبان هنر معرفی شود. کاری که کانون پرورش فکری در این فرصت کوتاه انجام داده است.

استاندار کرمان افزود: ظرفیت بسیار خوبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد و مخاطبان ویژه‌ای هم دارد و قطعا تاثیرگذار خواهند بود. نکته بعدی این‌که شهدا چه در زمان جنگ چه در حال حاضر برگزیدگان جمع خانواده‌ها بودند. امروز هم شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدا عزیزان خانواده‌ها بودند و این حادثه در کنار حزن و اندوه بسیار بزرگی که برای ما به‌وجود آورد ظرفیت بسیار خوبی برای شناخت دشمن است.

وی افزود: به قول شهید سلیمانی «تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی، باید شهید بود تا شهید شد» این عزیزان کودک و نوجوان هم شهید بودند که شهید شدند. این شهدا آبرومندان درگاه خدا هستند و با دستان کوچک‌شان گره‌های بزرگی را باز می‌کنند.

اجرای ویژه‌برنامه یادواره «گنجشک‌های ناتمام» برعهده سیدجواد هاشمی نویسنده، بازیگر و کارگردان بود و میلاد ابراهیمی آهنگ «گوشواره قلبی» را اجرا کرد.

یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه کرمان برگزار شد

بر همین اساس، لیلی خسروی مربی مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بردسیر «نقل قاسم» را نقالی کرد و امیرمهدی سلطانی‌نژاد به نیابت از همه شهیدان و مجروحان کودک و نوجوان حادثه گلزاری شهدای کرمان، بیانیه دو زبانه‌ای را خطاب به جهانیان خواند. رونمایی از مجموعه کتاب‌های شعر با عنوان «باران گنجشک» سروده مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع شهدای کودک و نوجوان گلزار شهدای کرمان از دیگر بخش‌های یادواره بود.

بر اساس این خبر، ۳۲ نهال سرو شیراز به‌عنوان نماد و به نام شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدای کرمان با مشارکت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این آیین با نام شهدا متبرک و یک نهال نیز از سوی مدیرعامل کانون در محوطه استانداری کاشته شد و دیگر سروها رهسپار مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان می‌شود تا همراه با اعضای مراکز قد بکشند و درس آزادگی و رشادت را از سوی صاحبِ نام شهیدشان، به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

پایان‌بخش یادواره شهدای کودک و نوجوان گلزار شهدای کرمان اهدای شال یادبود و نشان قهرمانی به خانواده شهدا و مجروحان این حادثه بود.

یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه کرمان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =