نقش فریضه نماز و مساجد در پیروزی و پایایی انقلاب تبیین‌شد

نشست تبیینی نقش فریضه نماز و مساجد در پیروزی و پایایی انقلاب اسلامی ایران، به‌همت کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست تبیینی به‌بهانه چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور کارکنان ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برپاشد.

 حجّت الاسلام و المسلمین میثاق جوان نیر میهمان این نشست بود و نقش فریضه نماز و جایگاه مساجد را در پیروزی انقلاب اسلامی، برای حاضران تشریح‌کرد.

نقش فریضه نماز و مساجد در پیروزی و پایایی انقلاب تبیین‌شد

مسئول موسسه علمی پژوهشی صاحب الغیبه در تییین اهمیت و نقش راهبردی مساجد، سخنان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران (ره) را درسنگر توصیف‌کردن مساجد یادآورشد و این مکان مقدس را مامن و جان‌پناه مومنان و مرکز تربیت اسلامی دانست.

امام‌جماعت کانون پرورش فکری استان گیلان، با اشاره به اینکه دشمن بنیان‌های خانواده را نشانه‌گرفته و سعی در استحاله فرهنگی کشور دارد، تصریح‌کرد: مسجد می‌تواند به عنوان مکان گردهم‌آیی، انجام امور تربیتی و تقویت شاکله خانواده مورد توجه ویژه قرارگیرد.
 
این کارشناس علوم دینی در تبیین نقش مساجد در شکل‌گیری و هدایت اندیشه‌ مبتنی بر تفکرات اسلامی، به روزهای پیش از پیروزی انقلاب اشاره و هدایت داعیانه امام راحل(ره)، همراهی مردم و پایگاه قرارگرفتن مسجد را از دلایل شکل‌گیری حکومت مردم‌سالار دینی در کشور عنوان‌کرد.

حجّت‌الاسلام و المسلمین جوان، برهمین اساس نیز گردآمدن حول محور مساجد، ولی فقیه و حرکت در جهت نیل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب را اولویت دانست و حرکت در این مسیر را ضروری قلمدادکرد.

او درهمین‌حال، انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را فرصتی برای مشارکت در سرنوشت کشور خواند و از حاضران برای حضور پرشور در انتخابات روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دعوت‌کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم از حاضران در این نشست بود و ضمن تبریک ایام چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خوش‌آمدگویی به میهمان این نشست، بر ضرورت توجه ویژه به فریضه نماز و سنگر قرار گرفتن مساجد تاکیدکرد.

نقش فریضه نماز و مساجد در پیروزی و پایایی انقلاب تبیین‌شد

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، برگزاری این نشست‌ را هم‌سو با اهداف کانون و درجهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز و محور قرارگرفتن مساجد دانست و از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست قدردانی‌کرد.

گفتنی ‌است، این نشست روز چهارشنبه، ۱۸  بهمن ۱۴۰۲ در محل گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

نقش فریضه نماز و مساجد در پیروزی و پایایی انقلاب تبیین‌شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =