نخستین خانه نجوم کانون استان قزوین گشایش یافت

آیین گشایش نخستین خانه نجوم استان قزوین در مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان قزوین با حضور استاندار برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخشی از این برنامه محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با اشاره به حمایت و اهمیت قایل شدن جمهوری اسلامی برای کانون تاکید کرد: جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد.

اعلایی با اشاره به این‌که بسیاری از افراد تاثیرگذار امروز تربیت شده کانون هستند، تلاش مستمر و برنامه‌ریزی مدیریت کنونی و دست‌اندرکاران را برای توسعه و ارتقا عملکرد کانون مورد تحسین قرار داد.

در ادامه رییس مجمع نمایندگان استان قزوین با برشماری خاطره‌های خوب خود از عضویت کانون، فراگیری دانش‌های بنیادین از جمله نجوم و فناوری‌های نوین را از اولویت‌های پیشرفت ایران اسلامی و همراهی با تمدن جهانی دانست و از این‌که کانون استان قزوین گامی موثر در این راستا برداشته است، قدردانی کرد.

نخستین خانه نجوم کانون استان قزوین گشایش یافت

فاطمه محمدبیگی تلاش کانون برای ایجاد فرصت در جهت فعالیت‌های علمی سودمند را در مسیر مصون‌سازی کودکان و نوجوانان از تهدیدهای امروز به‌ویژه فضای مجازی موثر و ارزشمند دانست.

در ابتدای این برنامه نیز سید علی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی این مرکز علمی، ابراز خرسندی کرد که در دهه مبارک فجر امسال زمینه برخورداری کودکان و نوجوانان از خانه نجوم فراهم شد تا برای کشف استعداد و ارتقای علمی علاقه‌مندان به این دانش در سطح استان بسترسازی شود.

در ادامه یکی از اعضای فعال کارگاه‌های نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره دانش نجوم مطالبی مطرح کرد و نماهنگی از روند ساخت و ساز و فضاسازی این مرکز پخش شد.

گشایش نخستین خانه نجوم کانون استان قزوین و توضیح‌های کارشناسی درباره آن بخش آخر این برنامه بود.

نخستین خانه نجوم کانون استان قزوین گشایش یافت

این طرح از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و برای احداث و راه‌اندازی این مرکز ۴۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

در این آیین که هم‌زمان با دهه فجر برگزار شد، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، عباس کاظمی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار، محمدرسول ملاحسنی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حجت‌الاسلام غلام‌حسین شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و شمار دیگری از مسئولان حضور داشتند.

نخستین خانه نجوم کانون استان قزوین گشایش یافت

نخستین خانه نجوم کانون استان قزوین گشایش یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =